jak přesvětšit syna ,aby šel k lékaři
dagina
MŮJ SYN je už týden přesvědčený,že má v sobě dábla a celý den si povídý s mediem...bolí ho hlava a hučí mu v uších ...nevím ,co s ním prosím poradte děkuji ....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, se mi jeví jako toxická psychóza, kterou stimulační drogy (uvádíte v poznámce) mohou při dlouhodobém užívání nebo při užití vysoké dávky, způsobit. Pokud syn nebude drogu užívat dál, tak by se stav měl spontánně upravit a být zase v normě. Zlepšení nastává obvykle během několika dní, občas trvá o něco déle, do měsíce by to mělo být v pořádku, zřídkakdy stav přetrvává i v době abstinence. Bohužel nevím, zda syn dál drogu bere. Pokud ne, tak by mělo dojít ke zlepšení. Jestli se to nebude lepšit nebo dojde ke zhoršení příznaků, tak by bylo na místě vyhledat psychiatrickou pomoc. Pokud bude nebezpečný sobě či okolí (pokud bude vyhrožovat sebevraždou, způsobí si nějaká zranění nebo bude ohrožovat Vás či někoho dalšího), tak je nejlepší okamžitě zavolat záchranku a nechat ho odvézt do psychiatrické léčebny. Tam si nechají, dokud se jeho stav nezlepší, nicméně jakmile k tomu dojde, tak ho propustí. Není možné ho tam dál držet proti jeho vůli, pokud se sám pak nerozhodne k léčbě ze závislosti na drogách... Pokud byste se o tom všem nejprve chtěla poradit s někým osobně, tak je možné ve Vašem regionu navštivit kontaktní centrum pro uživatele drog (poskytují bezplatné a anonymní poradenství nejen závislým, ale i jejich rodičům a blízkým). Níže posílám kontakt. Přeji hodně štěstí a pokud by to bylo akutní, opravdu neváhejte volat záchranku.
Tábor, Kontaktní centrum Auritus
Farní charita Tábor
Klokotská 114, Tábor, 390 01
telefon: 381255999
Mgr. Hana Vojtěchová
http://www.auritus.cz