Pomoc
Moni
Dobrý den chtěla jsem se zeptat můj přítel si píchal heroin a ted rok bere náhražku subutex chtěl by jít na detox aaby přestal brát i ty prášky poradíte mi prosím kam bych se měla obrátit\\\\,děkuji moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ráda Vám poskytnu potřebné kontakty, ale potřebovala bych víc informací. Především to, odkud jste, kolik je příteli let a jak dlouho celkově opiáty bere. Z Vašeho dotazu soudím, že si přítel obstarává Subutex na černém trhu a nemá ho na předpis od lékaře a neví tedy, kam se obrátit. Protože pokud ho od lékaře předepsaný má, tak je samozřejmě nejlepší variantou obrátit se přímo na ošetřujícího lékaře, od kterého Subutex má. Případně je možné využít kontaktní centrum pro uživatele drog (tato zařízení jsou již téměř ve všech větších městech), kde se může bezplatně a anonymně o detoxu poradit. Jinak pokud k tomu můžu mít připomínku - pokud bere opiáty dlouhodobě, jako že asi ano, tak bych nespoléhala pouze na detox, ale asi bych si na jeho místě zajistila i následnou léčbu, alespoň ambulantní. Na detoxu mu pomohou se dostat z fyzické závislosti, ale to je pouze první krok, v rámci následné léčby by se měl stabilizovat psychicky a naučit se fungovat v jiném životním stylu, bez drog. Rozhodně to má větší šanci na úspěch, než absolvovat pouze detox.
Takže závěrem - pokud budete chtít konkrétní kontakty, ráda je předám, ale prosím o zaslání podrobnějších údajů. Zatím přeji hodně štěstí.