Nevím si rady s drogově zavislou dcerou
Hanca
Dobrý den,moje téměř devatenáctiletá dcera bere drogy více něž tři roky.Už nevím jak dál,ze školy ji vyhodili,s pracovního úřadu též,dělá dluhy,pokud se zdržuje doma,je agresivní a nedá se s ní o ničem mluvit.Už jsem jí několikrát vyhodila s domu ale za pár týdnů volala že chce domů a bude se snažit začít žít normální život.Ovšem to trvá tak jeden den.Přemlouvám ji k léčení ale nevím jestli ji můžu třeba do psychiatrické léčebny odvést hned jak bude souhlasit a bez doporučení lékaře.Již jsem si našla na internetu nejbližší léčebnu a paní doktorce jsem napsala mail s dotazem ale žádná odezva.Mám o dceru velkou obavu,když je pryč tak je mně lépe že nemusím mít strach ,co doma zase zmizelo a jaká spoušt´mně čeká až se vrátím z práce domů,ale zárovenˇumírám strachem kde je a jak je na tom je.Někdy mám pocit že psychiatrickou léčbu budu potřebovat sama.Za odpovědˇpředem moc děkuji.Hana P.xxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Hanko,
bohužel, toto je ve velké většině případů, dosti obvyklé ( vyhazov ze školy atd...). Chápu Vaše rozčarování, také si umím představit, jak je to pro Vás těžké...
Léčba drogové závislosti je záležitostí zcela dobrovolnou. Je založena především na motivaci a spolupráci dotyčné osoby. Takže i kdyby se podařilo dceru dostat na léčení nedobrovolně, postrádá to na významu...
Nejlépe by bylo, kdyby jste Vy - jakožto rodinný příslušník, využil odborného poradenství a o dalších vhodných postupech se osobně poradila. Netuším, kde žijete, ale pokud by Vám byla dostupná Praha, můžete se obrátit na naši poradnu, která se specializuje přímo na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog ( kontakt níže ). Pokud žijete někde jinde, můžete využít poradenských služeb v jakémkoli Kontaktním centru pro uživatele nelegálních drog. Ty ve svých službách nabízí mimo jiné i poradenství pro rodinné příslušníky a bývají ve všech větších městech. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, ale také se poradíte jak vhodně s dcerou komunikovat, jak ji třeba lépe motivovat, jaká nastavit pravidla a také tím získáte podporu, kterou si bezesporu v takto náročné situaci určitě zasloužíte. Pokud by se podařilo dceru namotivovat, tak i v těchto K-centrech, lze zařídit vše potřebné ( nástup na detoxifikační jednotku, posléze do léčebny či terapeutické komunity ). Veškerý seznam Kontaktních center, naleznete zde www.drogy-info.cz , v mapě pomoci, po zadání kraje a města, vyhledejte to, které máte nejblíže. Nebo napište, jaká města by připadala v úvahu a my Vám vhodné zařízení vyhledáme a doporučíme. Služby K-center jsou bezplatné, nezávazné a lze se poradit i anonymně. Též v poradně pro rodiče.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234. 739 268 527
email : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Pro více info www.sananim.cz / zadat poradna pro rodiče PPR /.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu.
S pozdravem Markéta K.