pomoc
aja
mam doma fetujici dceru,uz nekolik let a je ji 24 let,jednu dobu aaaaaas tim uz prestala asi na dva roky ale zase zacala a myslim ze je uz dost zavisla,nepracuje,ma kolem jen fetaky a zapletla se i do kradeze,uz nevim jak ji pomoct,ona sama odmita se mnou mluvit o resenich jeji situace,jsem z ni zrala na psychiatrii a to neprehanim,silu abych ji vyhodila z domu na to nemam,mam ji porad rada a trochu doufam ze se najde reseni.Prosim o radu kam se obratit,jak se k ni chovat atd,a jak ji primet k tomu aby s tim prestala.Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Určitě to pro Vás není jednoduché a oceňuji, že jste se odhodlala napsat. Musela jste si v průběhu let zažít jistě leccos a určitě potřebujete podporu i Vy. Dcera už jednou přestala, teď bere drogy znovu, není s ní možné o tom mluvit, řešení a pomoc odmítá. Píšete, že jste "zralá na psychiatrii", ale že nejste schopná ji "vyhodit z domu". Takové situace jsou pro rodiče nesmírně obtížné, nutno říct, že někdy nezbývá jiné řešení než přestat dceru jakkoli podporovat, včetně bydlení a servisu v domácnosti. Předpokládám, že Vám není nijak s platbou za byt a prací doma nápomocná... a je plnoletá. Ale všechno je samozřejmě pouze na Vašem rozhodnutí a považuji za rozumné se o tom s někým z odborníků poradit osobně. Je možné se obrátit na zařízení, která pomáhají rodinám a blízkým uživatelů drog. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit konkrétní kontakty. Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha dobře dostupná, je možné se obrátit na Poradnu pro rodiče o. s. SANANIM na Praze 1. Níže uvádím kontakt. Držím palce a pokud byste potřebovala kontakt v jiném regionu, tak napište.
Praha 1, Poradna pro rodiče, SANANIM, o.s.
(sídlí v zadních prostorách Café Therapy)
Školská 30, Praha 1, 110 00
telefon: 284824234
Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
http://www.sananim.cz