Kam s drogově závislým?
loudres
Dobrý den,obracim se na Vás s prosbou. Zjistila jsem, že má setra užívá drogy a stýká se snad i s lidmi, co je vyrábí.
Chce se z toho dostat. Co je proto možné udělat?Jsme z ČB. Je možné tady někoho navštívit?
Sestra říká, že je bere jen občas, když jí to dají. Tak jednou za 14 dní..Je možné, aby se už vytvořila závislost?
Samozřejmě nevim, jestli jí mám věřit.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o sestru obavy, a ráda Vám poskytnu nějaké kontakty, kam se obrátit. Důležité je, že sestra má zájem s užíváním drog něco dělat. V tuhle chvíli je asi lhostejno, jak často a intenzivně drogu brala a jestli je možné jí frekvenci užívání věřit. Přes internet těžko posoudím, zda se jedná o závislost či ne, pokud nevím, kolik sestře je, co přesně bere (odhaduji, že se jedná o pervitin), jak dlouho problém trvá, zda má sestra ještě nějaké další potíže související s drogami (ve škole/práci, v rodině, právní problémy, zdravotní...). Ale pokud jí braní drog začíná zasahovat do života víc než by si přála a chce s tím přestat, tak to je důležitější než to, zda splňuje opravdu všechny kritéria pro závislost. V ČB je možné se obrátit na zařízení, které uvádím níže (služby jsou bezplatné, poskytují poradenství pro uživatele drog i jejich blízké). Může se na ně obrátit jak sestra sama (případně jí můžete doprovodit, pokud bude chtít) nebo Vy sama, abyste se poradila, co dál, pokud by si to sestra třeba s tím přestáváním rozmyslela. Držím palce a kdyby bylo potřeba, tak napište.
České Budějovice, Drogová poradna o. s. Prevent
(ambulantní program a rodičovská skupina)
Tylova 23, České Budějovice, 370 01
telefon: 725708078
Tomáš Brejcha, DiS.
http://www.os-prevent.cz