NA KOHO SE OBRÁTIT?
Kája
Je mi 36 žiju již 2 roky se závislým partnerem/32 let/,který užívá marihuanu v kombinaci s alkoholem.Marihuanu denně už možná víc než 10 let a velké množství.A téměř denně sedí v hospodě.
Má zájem jen o vše co souvisí s marihuanou,je nespolehlivý.Zkrátka vše se točí jen kolem trávy.
Absťáky má opravdu dost často a velmi silné-zvracení,nevolnost,pocení,klepe se,je neschopný fungovat.Taky psychycké výkyvy a agresivní nálady/ne fyzického rázu/jsou na denním pořádku.
Už mi došlo,že starat se o něj jak o mimino,není řešení.
Má už jen otce,ten žije v Litvínově s novou družkou již několik let a na něj i na jeho bratra kašle.
Chtěla jsem se s ním rozejít,protože jsem viděla jak na tom je a jeho životní styl.Ale bratr přítele zadlužil barák ve kterém žil a neřešil to tak ho otec ze dne na den prodal a starej se./dnes už se mu nedivím/
Nastěhoval se ke mě a já teď nevím jak z toho ven.
Snad stokrát jsem mu řekla ať jde,že je konec,ale on je mimo realitu.Chvíli se snaží/nechlastá,ale trávy se nevzdá/a vše je fajn a pak zas nanovo.
Není špatný člověk,láska tam snad ještě je.
Kdyby se uzdravil a vyřešil si svoje problémi,tak je skvělej kluk.
Ale já tomu už nevěřím,je to jak na kolotoči a já už to nezvládám.
Snažím se ho vytěsnit a utnout to v sobě a najednou se diví,že já nemám zájem,když ho neměl doteď,
bůhví co on prožívá ve svém virtualním světě.
Prosím můžete mi poradit néjakého odborníka,s kterým bych se mohla poradit.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
umím si představit, že život po boku závislé osoby není snadný. Vaše rozhodnutí, jít se osobně poradit je velmi dobré, myslím, že v tuto chvíli to jediné možné rozumné řešení...nejenom, že se poradíte jak dál, také získáte podporu, kterou si bezesporu jistě zasloužíte...
můžete se obrátit na tyto kontakty :
Kontaktní centrum MOST K NADĚJI, o.s.
P.Jilemnického 1929
Most
tel : 476 102 288, 602 219 372
kontaktní osoba : PHDr. Dagmar Jandová
www.mostknadeji.eu/k-centrum-most/
Kontaktní centrum DRUG - OUT Klub, o.s.
Velká Hradební 47/13
Ústí nad Labem
tel : 475 201 626, 475 211 483
kontaktní osoba : Mgr. Radka Kobližková
Kontaktní centrum WHITE LIGHT I., o.s
Doubravská 122/5
Teplice
tel : 602 414 911, 417 530 788
kontaktní osoba : Bc. Michaela Nekolová
Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, nabízí mimo jiné, i bezplatné, nezávazné a lze i anonymní poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám, nebojte se na ně obrátit. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
Ať vše dobře dopadne, hodně sil.
S pozdravem Markéta K.