Droga?
Aggie
Dobrý den,
jsem oddílová vedoucí skautského oddílu. Jedna z členek (14 let) má dlouhodobě sebevražedné úmysly a sebepoškozující tendencee, je v péči psychiatra. Rodiče s námi spolupracují.
Dnes se mi dívka svěřila, že si vzala nějaký prášek APD, pokud si správně pamatuji zkratku.
Na internetu jsem nenašla žádné bližší informace.
Chtěla bych se zeptat, co je je to za drogu (pokud to jde droga). Jak působí a jaké má účinky? Jak jí to může ublížit?
Děkuji za odpověď!
Aggie

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Název léku či drogy je mi neznámý, asi by bylo vhodné o tom s dívkou ještě promluvit a zjistit víc podrobností včetně skutečného názvu a zeptat se jí, z jakého důvodu si prášek vzala a jestli už s tím má nějaké předchozí zkušenosti. Nevím, zda to není nějaká medikace předepsaná psychiatrem, kterou by si vzala "legálně" nebo zda to je prášek, který si sehnala s úmyslem ho užít jako drogu nebo zda je to něco neškodného jako je třeba acylpyrin. Pokud byste měla nějaké pochybnosti o tom, že je dívka v pořádku, tak by bylo asi na místě to konzultovat s rodiči a jejím lékařem. A pokud by se objevila na setkání skautů v nějakém stavu, který by vypadal jako intoxikace drogami, tak je asi nejlepší zavolat záchranku. K tomu, jak látka působí a jaké má rizika, Vám bohužel nemůžu bez znalosti názvu látky a podrobnějších informací o situaci nic říct.