BZD a hypnogen půl roku- absťák?
Deli delal
6 měsíců jsem zneužívala lexaurin a hypnogen, bez předpisu, neměla jsem před tím problémy se spánkem ani nervama, jenom se mi líbilo co to dělá za stavy. Poslední tři měsíce 1 a půl lexaurinu 3mg denně a asi 2-3, někdy i víc hypnogenů odpol. a večer. Zásoby všeho jsem vyhodila včera ráno, když jsem předtím večer udělala ostudu a skoro nic si z toho nepamatuju. Samozřejmě jsem dnes vnoci neusnula, s tím jsem počítala, ale cítím teď hrozný vnitřní napětí a návaly strachu, musela jsem si vzít volno zpráce, nedala bych to. Vím že je to zasloužený trest, zřejmě abst příznaky, netušíte kdy to může přejít? Nehrozí mi nějaký komplikace,když jsem vysadila tak najednou? Zoufale hledám doma všude jestli miněco nezbylo - bez úspěchu zatím. Je dobrý nápad to zmírnit trochou alkoholu? Nebo jaký postup radíte, dík. Myslela jsem, že se tohle může stát po roce a víc užívání,nečekala jsem to.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď, ale dotazy se nám poslední dobou velice nakupily. Velmi oceňuji, že máte sama zájem řešit svojí situaci a že na ní máte reálný náhled. Podle všeho, co popisujete, je pravděpodobné, že jde u Vás o abstinenční příznaky. Na hypnotika a benzodiazepiny může vzniknout závislost, a to psychická i fyzická - obě jsou provázané a mohou být velmi závažné - a to i po kratší době, než uvádíte. Vaše problémy jsou jak z učebnice. Projev závislosti na tomto typu látek bývá podobný závislosti na alkoholu. Nedoporučuji Vám tedy řešit situaci jeho konzumací, mohlo by dojít k situaci, kdy jen vyměníte jednu návykovou látku za jinou, nehledě na možnost vzniku dalších "prekérních" situací. Znamená to tedy, že Vaše zdraví může být vážně ohroženo. Doporučuji Vám se co nejdříve zkontaktovat s nejbližším zařízením nebo poradnou zabývajícím se závislostmi na psychotropních látkách. Odborníci budou respektovat Vaše soukromí, navrhnou a doporučí Vám další postup, jak situaci řešit. Napíšete-li nám, v kterém regionu se pohybujete, nebo které větší město je ve vašem dosahu, rádi vám pomůžeme zařízení a specialisty najít. Pomoc je samozřejmě možné vyhledat i ambulantně, ve větších městech jsou dostupné tzv. AT ambulance (psychiatrické ambulance zaměřené na závislosti), kde mají s podobnými problémy zkušenosti.
Sama se můžete podívat i na Mapu pomoci na www.drogy-info.cz nebo do databáze kontaktů na www. drogy.net/databaze-kontaktu, popřípadě na informace o službách občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto poradnu na www.sananim.cz. Informace o jednotlivých typech péče najdete, podíváte-li se do rubriky Pomoc a léčba na webu Drogové poradny).
Budeme rádi, dáte-li nám vědět, jestli Vám naše odpověď byla užitečná.
Přeji Vám odvahu a sílu, držím palce,
Amrit Sen.