toxicka psychoza
bruno
dobrý den,jednou mi dal kamarad tripa \"lsd\" a od ty doby mi přide všechno jiny.. svet neni jako dřiv. přijde že všechno se toči kolěm mně lidy mně pomlouvaji, smejou se mi. často slišim hlasy v hlavě a už se to neda vydržet. chvilku sem si mislel že sem schizofrenik,ale kamarad prej žazil uplně to samí a trvalo mu to 3 roky.. chtěl bych se stoho dostat.. a take sem kouřil mariuhanu denne kolem 3-5 jointu.. těd už si dam vymečne chtel bych vas požadat o pomoc. chtěl bych se stoho dostat a byt jako dřiv.. děkuju za odpoved. a omluvte chybi ..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, vypadá skutečně na toxickou psychózu. Nevím, jak dlouho od užití LSD ten Váš stav trvá. Obyvkle se to spontánně upraví během několika dní až týdnů, rozhodně bych nečekala tři roky jako Váš kamarád... Není třeba se takt trápit. Pokud už Vás to obtěžuje už delší dobu (řekněme déle než měsíc), tak bych na Vašem místě vyrazila asi za někým z odborníků. Jinak není zaručeno, že to opravdu samo zmizí. Někdy halucinogeny mohou způsobit rozvoj vážnějších psychických problémů, které mají tendenci přetrvávat a bez odborné se léčby se symptomy lepšit nebudou. Rozumné je i to, že jste omezil spotřebu marihuany, ta by mohla ten Váš stav pouze zhoršit - nejlepší by bylo ji vysadit úplně.
Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů - psychiatrů, na koho byste se mohl obrátit. Zatím držím palce a pokud budete chtít, tak znovu napište.