pervitin
surdys
mam dotaz uz asi 3 roky neberu pervitin a objevují se mi po tele abcesy asi co pul roku je chodim rezat je mozne ze jeto prave z pervitinu ze se telo stale cisti?

Odpověděl: Jan Audrlický
Dobrý den,
omlouvám se za pozdní odpověď, Váš dotaz byl poněkud složitější na zodpovězení. Myslím, že je možné, že abscesy mohou být právě z pervitinu. Nevidím ale jako pravděpodobné, že se jedná stále o čištění těla od pervitinu, na látkové úrovni.
Pokud jste pervitin nebral injekčně (nebo i bral) a zároveň bychom uvažovali o možnosti čistění organismu od pervitinu (resp. všeho, co s tím souviselo), dalo by se krom látkové úrovně uvažovat o psychosomatické souvislosti, která ale zároveň nebývá tak častá. Aneb, kdy to duševní se nějakým způsobem projevuje na Vašem těle. Mezi psychosomatické projevy patří často i ty v
podobě kožních onemocnění (pokud jsou abscesy kožního původu). Z tohoto hlediska by bylo možné čistit (tzn. hledat odpovědi, být s pocity, které se objeví a mapovat a následovat bezpečně Vaše potřeby, ať sám či za pomocí psychoterapeuta) např. to, co se snaží dostat na povrch z dob drogového užívání (nebo i z jiného období), co je třeba nebo co se "čistí" ve Vašem životě. Samozřejmě psychoterapii lze absolvovat za předpokladu současného dbaní doporučení kožního či jiného lékaře stran abscesů.
Pokud jste pervitin užíval injekčně, je z mého pohledu třeba vyloučit především endokarditidu = zánět nitroblány srdeční, aneb když se uhnízdí kolonie bakterií v srdci, nejčastěji na srdeční chlopni a následně z ní dochází k rozsevu baktérií a vzniku abscesů po těle. Často to bývá spojeno s
příznaky schvácenosti, horeček, třesavky. Ve vyloučení tohoto Vám může pomoci Váš obvodní lékař, nebo pokud byste s tím měl problém (např. neví o vaší závislosti a nechcete se svěřovat,
nedůvěřujete mu aj., tak toto jsou příp. jména lékařů, kteří pracují se
závislými a máme na ně dobré reference jedná se o internistu hepatologa MUDr. Vratislava Řeháka a infektoložku MUDr. Jiřinu Hobstovou, CSc. - kontakty posílám níže. Pokud byste měl zájem o psychoterapii, je možné se obrátit na některé doléčovací centrum, kde pracují s lidmi po léčbě z drogové závislost nebo kteří sami dlouhodobě abstinují, a potřebují ještě nějakou podporu (konkrétní kontakty ve Vašem regionu najdete např. na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci).
Přeji pěkný den a hodně štěstí
Jan Audrlický
Praha 4, Hepatologická poradna
Remedis, s. r. o.
Vladimírova 10, Praha 4, 140 00
telefon: 234 091 142
MUDr. Vratislav Řehák
hepatologie@seznam.cz
www.hepatitis.cz
Praha 5, Fakultní nemocnice Motol
Infekční oddělení
V Úvalu 84, Praha 5, 150 00
telefon: 224 436 901
prim. MUDr. Jiřina Hobstová, CSc.
http://www.fnmotol.cz