Deprese
Kristian
Mám těžké deprese a nízké sebevědomí..nejsem schopný nic dělat..nic pro mě nemá význam a i běžné věci jako např. nakupování atd. je pro mě problém. Když s někým komunikuju,slyším něco jinýho než mi říká-vypadám pak jako blázen,tak jsem raději přestal komunikovat uplně. Již několik dní jsem zavřený doma. Jediný kam chodím,je můj psycholog,ale i to se zdá být bezvýznamné.Nevím co dělat...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Především oceňuji, že jste se rozhodl napsat aspoň takto přes internet. To, co popisujete (i podrobnosti, které uvádíte ve skryté poznámce) vypadá, že se skutečně jedná o docela závažný stav, který vám brání normálně fungovat - nejste schopný nic dělat, dělá vám potíže komunikovat s ostatními, máte pocit, že nic pro Vás nemá význam, poslední dny jste dokonce pouze doma. Nevím, jak dlouho docházíte ke svému psychologovi a zda s ním o svých potížích mluvíte a jste schopný přijmout nějaká jeho doporučení a opatření, která Vám třeba nabízí. Mě připadá z Vašeho popisu, že by bylo nanejvýš na místě navstívit i psychiatra, který by zhodnotil, nakolik se Váš stav dá zvládnout za nějaké psychologické podpory a psychoterapie a zda by nebyla na místě nějaká medikace. Léků se nemusíte obávat, nová antidepresiva nezpůsobují závislost (nejedná se o rychle působící léky proti úzkosti a které mají potenciál vyvolat závislost, jako je například Diazepam nebo Neurol, ale o léky, jejichž účinek nepřichází okamžitě, ale spíše po dnech až týdnech, nicméně pro léčbu depresivních a úzkostných stavů jsou z dlouhodobého hlediska mnohem vhodnější. Ty depresivní stavy mohly být skryté pod užíváním drog a alkoholu, a pokud jste poslední dva měsíce konzumaci alkoholu výrazně omezil, tak je možné se deprese začala znovu projevovat. Těžko také někdy odhadnout, zda už tenhle stav existoval před začátkem užívání návykových látek nebo zda je jejich důsledkem. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějakého psychiatra ve Vašem regionu doporučit. Vše dá zvládnout, pokud budete mít odbornou terapeutickou pomoc a případně medikaci. Zatím přeji hodně štěstí a doufám, že se situace brzo zlepší.