dotázek
lenka
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda když mi bruskou na gelových nehtech přejela paní na záděrku a trošku mi škrábla ale předtím mi záděrku dezinfikovala zda je tu riziko nákazy hiv, nebo něco jinýho děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Za takovéhle situace mi přijde krajně nepravděpodobné, že byste se mohla něčím nakazit. Pokud jde o infekci HIV, tak "aby došlo k infekci musí do organismu člověka proniknout určité množství viru HIV, hovoříme o tzv. infekční dávce. Při drobných poraněních je nebezpečí nákazy virem HIV od infikovaného člověka velmi nepravděpodobné, protože k infekci je třeba určité množství viru." (převzato z www.aids-hiv.cz). Navíc, pokud se jednalo o situaci, jak ji popisujete, tak i kdyby předchozí klient/ka byla HIV pozitivní a navíc měla nějaké otevřené poranění, tak virus na vzduchu není schopen přežít... Myslím, že si skutečně nemusíte dělat obavy.