existuje náhražka drog?
Kája
Chtěl bych se zeptat ještě na jednu věc: Existují nějáké látky, které by se daly koupit v obchodě legálně, a které by uměly udělat stejně příjemné zážitky, jako drogy? Teď jsem na vašem webu četl tenhle článek
Aktuality - Majitele Amsterdam shopů policie obvinila z šíření drog, je ve vazbě
iDnes 28.4.2011
tak by mě zajímalo, jakto že se o tom normální člověk nedozví co vlastně existuje co se může koupit legálně? A co vlastně je dneska v prodeji za látky kromě alkoholu, které by mohly pomoct k nějakým příjemným zážitkům? Proč už dávno něco nevynalezli co není zakázané?

Odpověděl: Tomáš Málek
Dobrý den.
látky, které "umějí udělat příjemné zážitkym jako drogy" jsou opět drogy - psychoaktivní látky. V současné době jsou u nás čtyři skupiny legálních drog - alkohol, léky, tabák a těkavé látky (rozpouštědla apod.) více se můžete dočíst zde:http://www.drogy-info.cz/index.php/info/legalni_drogy
Další skupinu můžeme pojmenovat "dočasně legální", což jsou látky, které zatím nebyly přidány na seznam zakázaných látek, ale vzhledem k represivní politice "války proti drogám" to bývá otázka času. V prvé řadě sem patří umělé, chemicky upravené drogy, které se jen minimálně liší svou chemickou strukturou od klasických drog a díky tomu obcházejí zákaz vyplývající ze zákona. U těchto drog hrozí kromě standartních rizik i nebezpečí neočekávaných účinků na lidský organismus včetně možnosti úmrtí.
Další skupinu představují cizokrajné byliny, které se v naší republice nevyskytují a proto nejsou ani zakázané. Seznam těchto látek a bylin, ani možnosti, kde je zakoupit Vám nemůžu poskytnout, protože by to bylo v rozporu s posláním této poradny.
Závěrem bych Vás chtěl jen upozornit, že drogy samotné bývají náhražkou za něco, co nefunguje v člověku samotném nebo jeho životě. Pokud hledáte náhražku drog, tak hledáte náhražku náhražky, snažite se vytloukat klín klínem.
Přeju Vám, aby ste se mohl ve svém životě obejít bez náhražek.