odvykání
bobeš
Dobrý den ,zjistila jsem že syn pravidelně kouří mariuhanu.Zřejme již delší dobu.Objevila se u něj únava,malátnost ,problémy s pamětí.Velký nezájem o normální průběh života-sport,dívky atd.Nevím jakým způsobem mu pomoci.Je mu 20 let ,domů jezdí pouze o víkendu .Prosím Vás o radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
zde bohužel jedna obecná rada nepostačí, doporučila bych Vám navštívit nějaké odborné zařízení zabývající se problematikou nelegálních drog, a tam vše více podrobněji probrat v osobním kontaktu. Netuším do jaké míry je syn ochotný s Vámi na toto téma hovořit a jak jste si utvrdili skutečnost, že opravdu jde o konzumaci THC. Leckdy ztráta zájmu o Vámi popsané záležitosti mohou mít zcela jiné důvody ( stres, neopětovaná láska adt. ). V osobním kontaktu byste mohla více pohovořit o svých obavách, podezřeních a všem co Vás k tomuto závěru vede. Pokud by se synova konzumace potvrdila, mohla byste se informovat o možnostech pro něj a také dalších vhodných krocích.
Bohužel jste v dotaze neuvedla žádné dostupné město, nemohu tedy doporučit žádné konkrétní zařízení. Buďto můžete napsat ještě jednou a uvést jej nebo se sama můžete podívat na www.drogy-info.cz , mapě pomoci po zadání kraje a města, vyhledáte Kontaktní centra v celé ČR. Ty nabízí ve svých službách mimo jiné i bezplatné a nezávazné služby rodinným příslušníkům uživatelů nelegálních drog, mnohdy i anonymně.
Pokud je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit na kolegyni, která se přímo tímto zabývá :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /.
Přeji, aby vše dobře dopadlo, pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
Mějte se hezky, s pozdravem
Markéta K.