Studium
Simona P.
Dobrý den,chtěla bych se zeptat na otázku trochu z jiného soudku. Již od základní školy se zajímám o drogovou problematiku a závisloti. Tímto oborem bych se chtěla zabývat dál a pokud by mi štěstí přálo, tak i studovat. Četla jsem spoustu drogové literatury a mimo jiné i Vaší knihu.Velice se mi líbí Váš přístup k dotazům a to přednostně pana doktora Minaříka. Chtěla bych se zeptat, jaký obor bych měla studovat, abych se v budoucnu dostala k takovéto práci. Musím být vysloveně psychiatr? Předem Vám děkuji za odpověď :)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Váš dotaz by kolegu MUDr.Minaříka zajisté velmi potěšil, bohužel pro jeho velkou pracovní zaneprázdněnost odpovídám já, snad to nebude vadit☺.
Vysloveně nemusíte přímo studovat na Lékařské Fakultě psychiatrii, můžete studovat jakýkoliv pomáhající obor, kterých je mnoho ( psychologie, speciální pedagogika, sociální práce...). Také je možnost využít ke vzdělání v tomto směru poměrně nový obor adiktologie, který se zabývá právě závislostmi a to v celém svém rozsahu. Také je vždy velkou výhodou, když dotyčné pracující osoby v této problematice projdou i psychoterapeutickým výcvikem, který bývá většinou na pět let.
Mějte se hezky.
Markéta K.