pritel bere pervitin
alanek
dobry den,mam pritele zijeme ve spolecne domacnosti,mame dve male deti.pritel ma psychicke problemy behem tri let mu zemrel bratr sebevrazda,predavkoval se leky,a zemrela jeho matka,.jeho matka zemrela pred rokem od te doby pritel stale zvraci.neni schopen jist.naji se ale okamzite jde na zachod a vse vyzvraci, pry ma nejake vycitky svedomi.
podle me se s temito vecmi nedokazal vyrovnat. problem je v tom ze momentalne zacal injekcne uzivat pervitin a to docela casto,asi si mysli ze kdyz mu je jeden den krasne ze mu to pomuze z jeho problemu ven.ale opak je prauvdou. bohuzel o tom nechce ani slyset ze by prestal,pry nenavidi cely svet,ze mu pomaha jen pervitin atd,lecit se nechce ani nahodou na zivote mu udajne nezalezi. ted 4 dny nemel a byl silene agresivni celou noc me slovne napadal,sproste neustale podezrival z nevery a dalsi blaboly, je to psychicky celkem narocne, porad ze chce umrit, ze nema smysl tady byt, ze se smrti neboji ze se cchce predavkovat atd. rano si zase sehnal, najednou byl zklidneny,co mam delat? jak ho dostat do lecebny kdyz nechce je silene hubeny,kdyz ji zvraci, se bojim ze zkolabuje, ale si rikam ze to je jeho volba,moji pomoc odmita, co si o tom myslite vy ? dekuji za odpoved,

Odpověděl: Tomáš Málek
Dobrý den,
nacházíte se ve velmi těžké situaci, která nepůjde jednoduše vyřešit po internetu. Doporučoval bych vám navštívit buď ambulantní poradnu nebo  kontaktní centrum pro uživatele drog (nabízí bezplatné a anonymní služby i pro rodiny a blízké uživatelů drog), kde vám pomohou podrobně probrat vaši situaci a hledat konkrétní možnosti řešení. Kontakty naleznete zde:
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/ nebo na www.drogy-info.cz pod
kolonkou Mapa pomoci.
Obecně řečeno máte k dispozic několik možností podle toho, nakolik se vám
podaří získat partnera ke spolupráci.
a) Návštěva kontaktního centra s cílem stabilizovat a zklidnit aktuální
situaci - nedoporučoval bych partnera hned tlačit k abstinenci, spíše
postupně. Do kontaktního centra můžete docházet společně nebo každý
zvlášť.
b) Partner odmítne spolupracovat - budete docházet sama za odborníkem,
abyste změnila své chování, které partnerovi umožňuje setrvat v užívání
drog a neřešení svých problémů. Nejčastěji to bývá přejímání odpovědnosti
za partnerovy činy, chránění ho před důsledky jeho vlastních činů.
c) Partner bude sebe, vás nebo děti ohrožovat na životě, odhodláte se k
jeho hospitalizaci proti jeho vůli.
d) Postaráte se hlavně o bezpečí a zdraví svých dětí a sebe samotné.
Přestanete žít s partnerem v jedné domácnosti.
e) Nebudete dělat nic kromě čekání, zda se věci sami nějak nevyřeší (může
trvat i několik let).
S nalezením toho nejvhodnějšího řešení pro vás a vaši situaci doporučuji
vyhledat pomoc osobně.
Přeji pevné nervy a dostatek síly k zvládnutí vašich obtíží.