Stres, Strach
Šalala
Dobrý den,
Drogy sem poprvé zkusil cca před dvěma měsíci, nebyli to velké davky, opakovalo se to asi 6x - 7x (Mefedron, extáze). Po jednom pravě takovém víkendu sem se díval na film a chystal sem se ven se psem, všechno bylo ok, ale najednou mě záchvatil šilenej pocit paniky a strachu v podstatě z ničeho, trvalo to asi týden, nic mě nebavilo a čím víc sem o tom přemýšlel tím to bylo horší, jako bych si ten pocit zapamotaval a měl strach, že přijde zas.
Občas se mi to vrací, když mám moc času ke přemýšlení, naštěstí už to zvládam kontrolovat více a nepadám do toho stavu tolik, jako předtím. Zajímalo jestli je to způsobené drogou, nebo vlastním myšlením? Popř, jak se to dá kontrolovat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
s největší pravděpodobností jsou Vaše nepříjemné pocity a prožitky následkem Vámi uvedených konzumací. U disponovaných jedinců může i pouhé jednorázové užití jakékoliv psychotropní látky ( a to i THC ) vyvolat psychické obtíže. Kontrolovat se to bohužel moc nedá. Stavy nepříjemna ( strach, úzkost, napětí atd. ) nečekaně přichází a nikdy vlastně nelze přesně říci, co Vám tyto pocity opět vyvolá. Může to být i prožití nějaké jiné silné emoce ( např. leknutí, radost apod. ). Nemusí to být nic strašného, když zavčasu budete své potíže řešit.
Doporučila bych Vám obrátit se na nějaké odborné zařízení pracující s uživateli drog a pohovořit podrobněji o všem co se stalo a děje. Pokud by Vaše stavy byly delšího charakteru, možná by byla na místě i nějaká medikace. Bohužel, toto nelze objektivně posoudit touto formou přes internet, k tomu je třeba především osobní kontakt a pohovor, nejlépe s lékařem - psychiatrem, specializující se i na problematiku závislostí a nelegálních drog, který by objektivně posoudil, zda je medikace vhodná či není zapotřebí.
Neuvedl jste žádné město, ale pokud by pro Vás byla dostupná Praha, můžete navštívit kolegu MUDr. Minaříka, který se touto problematikou zabývá. Můžete s ním bez obav hovořit o všem co se konzumace drog, potažmo jejích důsledků týká. Rozhodně nic dalšího již nekonzumujte ( včetně alkoholu a THC ), Vaše potíže by mohli mít vzrůstající tendence.
Specializované služby CADAS, o.s. SANANIM
Spálená 12
Praha 1
tel : 222 924 245
email : cadas@sananim.cz
kontaktní osoba : MUDr. Jakub Minařík
Veškeré služby jsou bezplatné, pouze v případě psychiatrického vyšetření je nutno uhradit regulační poplatek 30,- Kč jako u běžných lékařů. Nejlépe je si předem zavolat, pokud byste se nacházel ve vážné krizi, můžete přijít i bez předešlého objednání. Pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat CADAS /.
V případě dalších dotazů se na nás můžete samozřejmě opět obrátit. Mějte se hezky, přeji ať se vše brzy vyřeší.
S pozdravem Markéta K.