agresivita
geedy
Pěkný den
Rád bych se zeptal na základě dnešního incidentu. Mam synovce 21let. Který dle mích informací experimentuje s drogama. Kouří trávu a tak podobně. A dnes vznikla hadka mezi ním a jeho přítelkyní a opravdu dle informací založena na základě malichernosti. Cele to vygradovalo v rodinnou hadku. Myslíte že je to už projev nasledku jeho experimetu. JInak je to hodny a pořádný kluk ale poslední dobou se jeho agresivita stupnuje a i celkově povaha a chování mění.
Co mi poradíte?
Díky Geedy

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
změny v chování či projevy agresivity mohou být průvodním jevem konzumace nějaké psychotropní látky, ale také nemusí. Rozhodně jistě každý z nás někdy zažil hádku, která vznikla z malichernosti. Samozřejmě, nechci nijak Vaše podezření podceňovat, pokud máte informace, že synovec drogy užívá, je to pravděpodobně možné, že jeho změny v chování, s tím úzce souvisí.
Bohužel, touto formou přes internet opravdu nelze situaci objektivně zhodnotit a udělat jasný závěr. K tomu je třeba především osobní kontakt s dotyčnou osobou a pohovor a také mít více informací o celkové situaci. Pokud byste Vy nebo někdo z rodinných příslušníků, byl ochotný navštívit nějaké z možných zařízení, mohli byste o Vašich podezřeních více a konkrétněji pohovořit s odborníkem, se kterým byste naplánovali další vhodné kroky. Samozřejmě by bylo nejlepší řešení, kdyby synovec byl přístupný pomoci sám, ale jelikož je již plnoletý, léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou, tudíž velmi záleží na jeho rozhodnutí a přístupu. Motivace bývá tím nejtěžším procesem, proto je dobré se poradit jak postupovat. Na toto opravdu nelze odpovědět pouze jednou obecnou radou, je to vždy o dlouhodobější systematické práci.
Pokud by Vám byla dostupná Praha, můžete využít naše zařízení a obrátit se na kolegyni, která se na tyto problémy specializuje :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
Pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /
( je třeba se nejdříve během provozní doby, která je PO až PÁ 9.00 - 19.00 s poradnou spojit a na první konzultaci se objednat, veškeré služby jsou bezplatné. Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy ).
V případě, že Vám Praha dostupná není, můžete využít také bezplatných poradenských služeb, které poskytují Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog rodinným příslušníkům. Bývají ve všech větších městech a veškeré kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz . V mapě pomoci po zadání kraje a města vyhledáte Kontaktní centrum, které je Vám nejblíže.
Pokud by Vás ještě něco zajímalo či byste potřebovali doplňující informace, klidně zase napište.
Zatím se mějte hezky, s pozdravem Markéta K.