Depky
Remus25
Dobrý den chtěl jsem se zptat. Užíval jsem ¨cca do 27 let drogy nejdřív heroin - občasně potom dlouho nic pak pervitin a nakonec heroin až jsem skončil na sub léčbě metadonem. Tuto jsem ukončil uspěšně apstinuji od tvrdých drog 5 let. A během léčby jsem velmi přibral na váze cca 40 kilo nyní vážím 136. Vše bylo v pohodě než jsem se pokusil začít hubnout nejde to mám z toho deprese. Někdy mívám takové stavy žebych nejraději napadl své blízké včetně přítelkyně a tak ji deptám psychicky až se rozbrečí je mi to samozdřejmě velmi líto, nebo v práci nechuť do práce a vše kolem dříve jsem pracoval rád a nebyl jsem tokevej. A v poslední době mi přijde že se to stupňuje. Asi bych měl vyhledat odbornou pomc? Nemůžete naťuknout čeho se to týká?
Hubnout jsem se pokoušel tím že jsem bral lindaxu ale tu jsem potom vysadil bylo mi po ní špatně jinak se omezuju v jídle

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
omlouváme se za pozdní odpověď. Ano, nárůst tělesné váhy je velmi častým jevem u lidí, kteří se vymanili ze závislosti na návykových látkách. Doporučuji Vám ale, abyste se ještě dříve, než se začnete zabývat svojí nadváhou, obrátil na svého praktického lékaře, nebo na odborníka, u kterého jste se se svou závislostí léčil, a řekl jim o všech Vašich problémech a s jejich pomocí pak vyhledal další psychologickou, psychiatrickou, nebo jinou odbornou pomoc. Nevím, jak probíhala vaše substituční léčba a zda jste v rámci jejího ukončení absolvoval některý z druhů terapeutické pomoci a také následné doléčování. To je u všech typů léčby závislostí velmi důležité a netýká se jen toho, jak abstinovat, ale jak vůbec žít a spokojeně fungovat ve vztahu s blízkými, s okolím, světem a sám se sebou. Vaše snahy o hubnutí mohou tak váš neklid, možné deprese a agresivní nálady prohlubovat a stupňovat, a to i tehdy, budou-li úspěšné. Nemluvě o neúspěšných pokusech. Bude tedy třeba zvážit, nakolik spokojený jste byl v životě s nadváhou, ještě před Vašimi pokusy zhubnout. Každopádně u Vás může jít v současné době o situaci, kdy je Vaše tělesné i duševní zdraví ohroženo. Žádné léky ani preparáty si sám neordinujte. S vyhledáním pomoci v žádném případě neotálejte. Napíšete li nám, ve kterém regionu žijete, můžeme Vám pomoci s vyhledáním vhodného zařízení nebo specialistů. Jak jsem už napsal, začněte u lékařů, které jste navštěvoval nebo navštěvujete. Budeme rádi, napíšete-li nám, jestli Vám naše odpověď pomohla.
Držím palce! S pozdravem, Amrit.S.