roztrousena skleroza
vendy
chci se zeptat, jestli by mi nejak vyrazne uskodilo vyzkouseni extaze ci tripu, kdyz mam podezreni na roztrousenou sklerozu, nebo i kdybych ji uz mela. A jake je nebezpeci uzivani drog (i marihuany) u neurologickych poruch. dekuji za odpoved. vendy

Odpověděl: Pavel Kubů
Uziti LSD a XTC muze vyrazne uskodit i zcela zdravym lidem. Pri podezreni na nemoc provazenou poruchou imunitnich funkci je riziko nepredvidatelnych reakci na poziti predevsim XTC podstatne vyssi. Vylet s LSD zase muze uz tak cekanim na konecnou diagnozu dost zatizenou psychiku rozvratit uplne. Uziti libovolnych stimulacnich drog pri dlouhodobych neurologickych poruchach vyrazne zvysuje pravdepodobnost rozvoje zachvatu onemocneni. Diky docasnemu vycerpani dopaminu se pravdepodobne zvyrazni problemy s pohybem. Naopak cannabinoidy (ucinne latky v konopi) jsou v soucasnosti intenzivne zkoumany a v nekterych pripadech i nasazovany v lecbe priznaku rady nejen neurologickych onemocneni. Je nutne mit ale na pameti ze koureni skodi zdravi at uz je koureno cokoliv a leky predepisuje lekar, ne pacient.