Peří,kokain
for-tuned
Zdravím Vás,před 3 lety jsem měl poprvé marihuanu,kouřím ji v průměru jednou za 3 měsíce. Ale poslední dobou přemýšlím o perniku,nebo o kokainu. Pár kamarádu již mělo a dodnes užívaji kokain, já přesto si od něj držím odstup, ikdyž mě to moc láká. Nemusíte mi psát příznaky chování,ty vím moc dobře. Jde spíše o to, jestli se dá zapomenout po prvním šnupnutí kokainu. Mám z něj respekt, ale láká mě, chtěl bych skusit, ale pak přestat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nechcete popisovat příznaky, nicméně si vše o kokainu a pervitinu můžete i přesto přečíst na tomto webu, v rubrice Stimulační drogy, v podrubrikách Kokain, Pervitin. Možná se třeba dozvíte i něco co zatím nevíte nebo si oživíte již slyšené informace...
Ptáte se, zda lze zapomenout po prvním užití, prostě jen jednou zkusit a dost...v podstatě jste si odpověděl, již ve Vašem dotaze sám... Uvádíte, že někteří z přátel drogu vyzkoušeli a dodnes ji užívají... tak to bohužel ve velké většině případů je. Existují samozřejmě lidé, kteří drogu vezmou jednou a pak už nikdy, ale riziko, že drogu užijete opakovaně nebo se dostanete do fáze závislosti, je dost velké a těžko se dá předem odhadnout, zda zrovna Vy nebudete tím, kdo se stane závislý. Nikdo ze závislých osob Vám neřekne, že chtěl být na samém začátku závislý. Každý, stejně podobně jako Vy, chtěl zakusit nějaké nové zážitky či na chvíli prostě nějak uniknout od reality. Většinou si všichni myslí, že drogy ukočírují a nemůže se jim nic stát. Jak se rozhodnete, je samozřejmě Vaše věc, ale věřte, toto riskování opravdu za to zase tolik nestojí. Chvilkové momenty ,,pohody" zdaleka nevyvažují ty konečné důsledky, které zákonitě vždy přijdou. A jejich celá řada, zdravotní potíže, psychické potíže, sociální propad, ztráta rodiny, přátel, mnohdy zaměstnání, a jelikož jde o nelegální drogy, také potíže právní...vždy hrozí velké riziko závislosti...a z ní se pak dostat, není úplně snadné.
Zkuste si vše pořádně promyslet a zvažte to. Myslím, že příjemné zážitky lze mít i jinou, přirozenou cestou.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.