Těhotenství
Monika
Dobrý den, chci se zeptat, jestli může mít stimulační droga vliv na zvýšenou aktivitu spermií. Já drogy neberu, antikoncepci poctivě jím. Přítel závislý také není, ale jeden víkend si jednu takovou drogu vyzkoušel a teď jsem zjistila, že jsem těhotná. Může to mít souvislost? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
mezi stimulační látky, které se pužívají pro povzbuzení spermií patří třeba kofein. Musí však výt použit ve vysoké koncentraci. O použití, či o zkušenostech s nelegálními stimulancii jsem nic nevypátral, nicméně bude to obdobné.
Pro váš dotaz je ale nejdůležitější zkutečnost, že ani nejrychlejší spermie na světě nemá šanci, pokudneselže hormonální antokoncepce. Ta je totiž založe na potlačení ovulace a kde nic není... Více o antikoncepci se dočtete třeba zde.
Proto je vaše otěhotnění spíše záležitostí vašeho těla, než přítelových spermií...
Hodně štěstí v životě přeje¨
Pepa Šedivý