káčko
23
můžu se zeptat kde je v praze nějaké K centrum..a i s jakýma různýma problémama se tam chodí? děkuji..a jestli se ještě můžu zeptat slyšela jsem že je detox (míčanka) Na Míčankách Praha 10 je to pravda někde jsem to zaslechla..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kontaktní centra pro uživatele drog v Praze jsou, dokonce jsou tři. Jedno provozuje o. s. SANANIM (Kontaktní centrum SANANIM, obvykle nazývané jako "káčko"), druhé o.p.s. DROP IN (Nízkoprahové středisko DROP IN) a třetí o.s. Progressive (Kontaktní centrum Stage V). O tom, jaké služby kontaktní centra poskytují se můžete dočíst na těchto stránkách pod rubrikou Pomoc a léčba / Kontaktní centra a terénní programy. Případně se můžete podívat do informací o jednotlivých zařízeních na webech organizací, které je provozují.
Kontaktní centra poskytují bezplatně a anonymně služby uživatelům drog (od výměny injkečních stříkaček a zdravotního ošetření přes poradenství až po pomoc při zprostředkování léčby) a jejich blízkým (např. poradenství pro rodiče). Tož to jen tak ve stručnosti.
Detoxifikační jednotka v Praze na Míčánkách už nefunguje, ale existují i jiné možnosti, kde absolvovat detoxifikaci. Kontakty na káčka i na detoxy posílám níže.
Proč se na to vlastně ptáte?
Praha 5, Kontaktní centrum Sananim
Na Skalce 15, Praha 5, 150 00
telefon: 283872186
PO: 13-20; ÚT-PÁ: 9-20; víkendy a svátky: 13-20
Tomáš Vejrych
http://www.sananim.cz
Praha 5, Kontaktní a poradenské centrum závislostí STAGE 5
Progressive o. s. Po, Út 13 -18 hod; St, Čt, Pá 10 - 18 hod
Mahenova 4, Praha 5, 150 00
telefon: 257217871, 605319926, 736183025
http://www.progressive-os.cz
Praha 1, Nízkoprahové středisko
Drop In, o. p. s.
Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00
telefon: 222221124, 222221431 (nonstop)
Bc. Nora Staňková
http://www.dropin.cz
Praha 1, Dětské a dorostové detoxikační centrum
Nemocnice Milosrdných sester sv. K. Boromejského (Pod Petřínem)
Vlašská 36, Praha 1, 118 33
telefon: 257197124 (125, 148, 159)
MUDr. Darina Stančíková, MUDr. Marian Koranda
http://www.nmskb.cz
Praha 2, Detoxifikační jednotka Apolinář při Všeobecné fakultní nemocnici
Apolinářská 4, Praha 2, 120 00
telefon: 224968200, 224968204
MUDr. Oliver Nyarhidy
http://www.vfn.cz, www.abstinence.cz
Praha 8, Oddělení léčby závislostí - ženy, Psychiatrická léčebna Bohnice
Detoxifikace
Ústavní 91, Praha 8, 181 02
telefon: 284016111
MUDr. Václav Dvořák
http://www.plbohnice.cz