léky, drogy
Máma
Syn se léčil na psychiatrii pro poruchu osobnosti asi 6 let,než se zjistilo,že jeho poruchu způsobují drogy.Asi 8 let si píchá rozpuštěné různé léky,např.tramal,kodein, po tomto zjištění jej psychiatrička odmítla dále ZBYTEČNĚ léčit,pochopitelně.Kouří trávu, bral pervitin, heroin.Po celou dobu se nic nevědělo.Syn je plnoletý a léčit se nechce, jedině formou subotexu.Jsem na něj sama,prosím poraďte co dál, nikde jej nevezmou do práce, mimochodem pije ve větší míře také alkohol.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud je syn již plnoletý a léčit se nechce, bohužel moc možností nemáte. Léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou, je založena především na spolupráci a motivaci dotyčné osoby, tudíž dobrovolný vstup je v podstatě dost podstatný moment, aby léčba samotná, opravdu k něčemu byla...
Jestliže Váš syn ještě není ve stadiu, kdy by byl ochotný odborné pomoci využít, můžete to prozatím udělat Vy. Veškerá Kontaktní centra, poskytují mimo spousty dalších služeb i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Můžete jich zcela bezplatně a nezávazně využít, poradit se jak by se dalo v dané situaci pokračovat dále, jak třeba syna lépe motivovat, aby i on pomoci využil, jak s ním komunikovat, jaká nastavit pravidla atd..V osobním kontaktu máte mnohem více prostoru, než touto omezenou formou a také byste získala podporu, kterou si určitě zasloužíte.
Kontaktní centrum, o.s. ONYX
Gahurova 1563/5
Zlín
tel : 774 256 540
kontaktní osoba : Mgr. Petr Netočný
www.os-onyx.cz
Kontaktní centrum, Sdružení PODANÉ RUCE
Sokolská 48
Olomouc
tel : 585 220 034, 774 991 625
kontaktní osoba : Bc.Lucie Řeřichová, Dis.
www.podaneruce.cz
Kontaktní centrum, o.p.s. RENARKON
Halasova 16
Ostrava - Vítkovice
tel : 595 627 005, 602 670 789
kontaktní osoba : Jaroslava Gembalová
www.renarkon.cz
Můžete se na uvedené kontakty obrátit a více konkrétněji se poradit. Do K-centra můžete přijít kdykoliv během provozní doby i bez objednání, je samozřejmě, ale výhodou se nejdříve telefonicky objednat. Pokud bude o Vás pracovník předem vědět, nebudete muset čekat a také na Vás bude mít dostatek času.
Přeji hodně sil, když budete mít chuť, můžete napsat, jak se situace dále vyvíjí. Držte se.
S pozdravem Markéta K.