tralgit-závislosť
zizi
Ako mám začať, keď chcem prestať užívať tralgit. Užívam ho asi 10rokov na veľké bolesti chrbtice.Bolesti neprestali ale zistila som že som si riadne navykla na tralgit a nedokážem sama prestať.Mám 56 rokov a hnevá má to .Aké sú prvé príznaky bez tralgitu. Dá sa to zvládnuť?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní odpověď, ale byla původně přidělená k odpovědi MUDr. Minaříkovi, kolegovi, který by byl nejkompetentnější Vám odpovědět, vzhledem k tomu, že má psychiatrické lékařské vzdělání. Nicméně kolega byl nejprve velmi zaneprázděný a nyní je na dovolené v zahraničí, proto došlo k prodlevě, doufám, že nás omluvíte.
Nevím bohužel, v jakých dávkách Tralgit (tramadol) užíváte, zda jste svůj stav konzultovala s ošetřujícím lékařem, který Vám lék předepisuje... Bylo by asi na místě to probrat s ním nebo s jiným odborníkem (lékařem-psychiatrem), jak by mělo vypadat vysazení Tralgitu (patrně postupně, při snižování dávek až k vysazení, lékař by měl dle užívané dávky a dle Vašeho zdravotního stavu posoudit, o kolik a v jaké časové periodě dávku léku snižovat), zda by pro Vás byla možná jiná, bezpečnější medikace na bolestivé stavy, případně, zda je nějaké jiné řešení léčby Vašich obtíží. Také je možné se obrátit na centra pro léčbu bolesti.
Abstinenční příznaky bývají po užívání Tralgitu citelné, ale neměly by být nesnesitelné nebo dokonce život ohrožující. To, jak bude vysazení probíhat, závisí ale na délce a intenzitě užívání, na užívané dávce a zda bylo dodrženo původní předepsané dávkování (nebrala jste víc než doporučené dávky) na tom, zda užíváte ještě jiné léky (především léky s tlumivým účinkem).
Příznaky z vysazení bývají následující: neklid (agitace), nervozita, nespavost, hyperkineze, třes a gastrointestinální symptomy.
Myslím, že ve Vašem případě by ale asi nebylo na místě vysadit Tralgit okamžitě a svépomocí, ale spíš konzultovat situaci s lékařem. Pokud byste nevěděla, na koho se obrátit, mohla bych Vám zkusit nějaké vhodné kontakty dohledat, pokud mi napíšete, odkud jste.
Jinak přeji hodně štěstí a věřte, že nejste jediná, komu se něco podobného přihodilo po užívání léků na bolest při zdravotních potížích. Je to nemilé, ale ne neřešitelné. Držím palce.