pemolin
Jason
este by som sa rad spytal,ci mate nejake skusenosti so stimulacnymi latkami pemolin (Cylert),alebo modafinil,eventualne ci su tieto lieky registrovane aj v CR a SR.ci si myslite,ze je to bezpecna alternativa k latkam amfetaminoveho typu.Dik

Odpověděl: Alena Trojáčková
Modafinil je ucinna latka ve dvou lecivych  pripravcich registrovanych u nas, a to Aspendos a Vigil (v databazi leku na webu Statniho ustavu pro kontrolu leciv www.sukl.cz muzete najit informace o obou lecich vcetne pribalovych letaku). Ucinna latka pemolin neni v zadnem leku u nas, ale obcas se najde v nejake te tabletce prodavane jako extaze - je to iminofenyloxazolidinon, syntetické psychostimulans, a je zkousené pri lecbe dusledku mozkovych dysfunkci u deti, vetsinou ve smesi s hydroxidem horecnatym. Take ho pouzivali letci v II. svetove valce. Jinak rozhodne bych ani jedno nedoporucovala uzivat a neni to bezpecna alternativa k amfetaminum - viz nezadouci ucinky Vigilu v pribalovem letaku - a to je registrovany lek. Databazi leku registrovanych a distribuovanych na Slovensku najdete na www.sukl.sk.