Pervitin-Jak si pomoct?
Eve
Dobrý den.
Od roku 2008 do roku 2009 jsem asi tak 3 krát vyzkoušela piko. V zimě 2010 jsem začala brát jednou i dvakrát do měsíce, vždycky tak na 5 dnů a více v tahu. Vidím jak se moje potřeba a i spotřeba neustále zvyšuje a chci s tím skončit.Ztratila jsem spojení s přáteli, nic mě nezajímá, úplně jsem ´´vyjela´´ z normálního života a i moje rodina se pořád vyptává jestli je všechno v pořádku. Ale nemůžu to nikomu říct.
Chci vědět, jestli si v této situaci dokážu pomoci sama, bez toho abych musela navštívit nějaké centrum nebo poradnu.
V současné chvíli nevím co dělat. Jestli se snažit zase vrátit do zajetých kolejí a normálního života, nebo se pokusit najít někoho a vyzpovídat se.
Budu vděčná za jakoukoliv odpověď. Děkujji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je dobře, že píšete. Vzhledem ke skryté poznámce, bych doporučovala obě varianty, které jste uvedla ve Vašem dotazu. Předpokládám, že Vás příští rok čeká maturita, bylo by dobré se dát do pořádku. Není neobvyklé, že konzumenti drog v podobných situacích jako je ta Vaše, studium nekončí, což pak k uspokojivému životu moc nepřidá...
To, jak jste Vaše vzrůstající konzumace, ztrátu přátel a motivaci k dalším běžným činnostem a zájmům popsala, je celkem běžné, takto to bohužel chodí. Důsledky užívání nelegálních drog za počáteční stavy ,,pohody" opravdu nestojí. Dnes je již plno lidí, kteří se z drog dostali, stejně tak se to může podařit i Vám. Není to sice úplně snadné, ale není to nemožné. S využitím odborné pomoci, máte rozhodně mnohem větší šanci.
Nejlépe bude, když mi napíšete ještě jednou a napíšete města, která máte v dobré dopravní dostupnosti. Vyhledám Vám vhodný kontakt, kam byste se mohla obrátit pro pomoc. Existuje plno nestátních nezdravotnických zařízení, takže se nemusíte obávat, že by například přes zdravotní pojišťovnu, tato informace o Vaší léčbě pronikla někam, kam nemá. Pak by bylo pouze na Vás, kdy a za jakých okolností, byste svému okolí o Vašich potížích řekla. Tato problematika se nevyřeší jedním ,,popovídáním si", je třeba delší terapeutická podpora. Jsou i možnosti ambulantní formy, možná by ve Vašem případě byla dostačující. Přesně Vám to touto formou přes internet, ale určit nedokážu, k tomu je především třeba osobní kontakt a pohovor. Po rozhovoru s odborníkem, který Vaši situaci zhodnotí, by Vám nabídl vhodné možnosti pro Vás, je pak na Vás jak se rozhodnete.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.