marihuana
Vlasta
Dobrý den, prosím Vás jak dlouho je v krvi prokazatelná přítomnost marihuany po vykouření 1 cigarety. Marihuanu si zakouřím tak 2x týdně.
Jak dlouho trvá toxokologické vyšetření na uvedenou drogu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
obecně u všech psychotropních látek a jejich průkaznosti, platí především to, že je vždy velmi důležitým aspektem, jaká byla intenzita předešlé konzumace, kvalita drogy a také záleží na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání vypořádat. Proto je to vždy velmi individuální záležitost a nikdy s přesností nejde předem určit, kdy kdo bude již zcela beze stop.
Údaje, které máme k dispozici od ústřední toxikologické laboratoře, jsou tyto :
THC - účinná látka marihuany
detekce moč = 1 až 30 dní ( při občasné konzumaci do 14 dní )
detekce krev = do 14 dní ( při občasné konzumaci cca do týdne )
detekce sliny = totožné jako u krve
Většinou se k detekci používá moč, i dle těchto informací vidíte, že v moči se látka dá prokázat nejdéle. Test se dá provést i v domácích podmínkách velmi snadno. V lékárnách je k zakoupení volně prodejný orientační test na THC ( cca 100,- ). Jeho použití je velmi snadné a jak test správně provést, je popsáno v příbalovém letáku. Též je možnost rozboru v toxikologické laboratoři, ale není to zase úplně levná záležitost ( detekce jedné látky 487,-, výsledek je hotov cca do 10 dnů ).
Mohu se zeptat, proč se na to ptáte, hrozí Vám snad nějaký průšvih ? Pokud budete mít chuť, napište více. Zatím se mějte hezky. S pozdravem Markéta K.