Může za nevěru pervitin?
Miloš
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, chodím s přítelkyní již 4 roky a nedávno jsem zjistil že je závislá již 2 roky na pervitinu.Chtěla se sebou něco dělat a šla do léčebny.Hned co odjela tak její bývalí kamarádi na ní řekli vše špatné a dověděl jsem se i o několika nevěrách.Zeptal jsem se jí na to,přiznala se a vše hází na drogu.Po prvním týdnu již píše dopisy jak si vše uvědomila a že chce se mnou nový začátek, chtěl bych jí odpustit a začít nanovo, ale zajmá mě jestli je pravda že člověk ztratí zábrany (po pervitinu s alkoholem)
a je mu jedno že spí s lidma o kterých celý vztah mluví jak se jí hnusí.
Děkuji za odpověd

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
je to trochu složitější, nicméně, je pravda, že člověk užívající návykové látky má větší sklon k rizikovému chování už jen proto, že je právě pod vlivem této látky. Na druhou stranu, drogy z lidí nedělají netvory, jen se může stát, že dají průchod našim temným stránkám, které jsme za střízliva schopni držet na uzdě. Co je pro vás asi nejdůležitější, společným rysem lidí na drogách je výrazné upřednostnění "tady a teď" před reflexí svých činů s ohledem na dlouhodobé dopady.
Takže ano, návyková látka může způsobit to, že se jinak věrná dívka, pokud potká muže, který ji sexuálně přitahuje, rozhodne s ním milovat a ukojit tak svou okamžitou potřebu bez ohledu na následky. Koneckonců, výmluva "to jsem ale udělal opilý, takže za to nemůžu" je velmi častá a s alkoholem to není jinak, než s pervitinem...
Na konec ALE: nikdo vám nezaručí, že vaše přítelkyně ztratila zábrany jen kvůli drogám a že "čistá" bude věrná a milující žena...
Hodně štěstí přeje
Pepa Šedivý