Dárcovství krve a thc
Mates
Dobry den, chtel jsem se zeptat na darování krve a thc...jakou dobu po užití teto látky bych mohl jit darovat krev,ma krevní skupina je 0+ slyšel jsem od kolegu ze chodi darovat krev i den po požití těchto látek...je to mozné???předem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
údaje, které máme k dispozici od ústřední toxikologické laboratoře, týkající se prokazatelnosti THC, účinné látky marihuany jsou tyto :
detekce moč = 1 až 30 dní ( při občasném užití do 14 dní )
detekce krev = do 14 dní ( při občasném užití cca do 10 dní )
detekce sliny = jako u krve
Vždy, ale záleží na několika dalších aspektech. Především na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy a také na organismu, jak dalece je schopen se procesem odbourávání rychle vypořádat. Proto také nikdy nelze s přesností předem určit, kdy kdo bude již zcela beze stop. Je to vždy velmi individuální záležitost.
Netuším, jak častým jste konzumentem. Darování krve je rozhodně chvályhodný počin. Pokud se rozhodnete krev darovat, doporučila bych Vám, objektivně zhodnotit své konzumace a dle poskytnutých orientačních údajů, posoudit svou současnou situaci. Bylo by vhodné, aby Váš organismus byl již vyčištěn. Zdali byste chtěl mít větší přehled nad tím, jak na tom právě jste, můžete si v lékárně zakoupit volně prodejný orientační test ( detekce moč - test na THC - cca 100,- ) a sám se doma, v domácích podmínkách otestovat.
Zatím se mějte hezky a s marihuanou opatrně. I ta sebou přináší široké spektrum rizik, ostatně jako všechny nelegální drogy.
S pozdravem Markéta K.