Vliv pervitinu na narozené dítě
Jana
Dobrý den. Byla jsem vybrána jako vhodná matka pro adopci dítěte. Vím, že biologická matka užívala v minulosti pervitin. Nyní uvedla, že čtyři roky ho již nebere. Je však označena jako \"nedůvěryhodná\". Prosím o informaci, jaký vliv může mít matčina závislost na dítě. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
pokud matka již 4 roky pervitin neužívá, tak se o žádném vlivu mluvit nedá. Pokud máte podezření, že matka užívala pervitin v době těhotenství, je situace složitější.
Všechny dostupné prameny se shodují v tom, že reakce dítěte je vždy hodně individuelní a nedá se proto říci, jaké konkrétní obtíže mohou, ale také nemusejí, dítě potkat. Podle informací, které se mi podařilo vyhledat však jednoznačně převažují obtíže, které dítě postihnou až díky soužití s drogově závislou matkou. Takže spíše se jedná o vliv prostředí na již narozené dítě...
Asi by bylo pro vás ideální kontaktovat Denní stacionář SANANIM a poradit se tam, mají s touto problematikou velké zkušenost...
Hodně štěstí (a sil při výchově) přeje taktéž novopečený rodič
Pepa Šedivý