iva
Dobrý den, ráda bych se zeptala na závislost na Stilnoxu, který beru již s několika přestávkami několik let večer na spaní. Beru 1 až 2 tablety , psychiatr mi ho předepisuje na poruchy s usínáním.
Zajímalo by mne jak na sobě poznám, že jsem na něm závislá.Jaká dávka způsobuje závislost a jaké jsou příznaky závislosti. V čekárně má lékař velký plakát na Stilnox,kde je napsáno, že na něm závislost nevzniká.
Pokud to není pravda a závislost může vzniknou, je to tedy klamavý text? a tak se ptám jaká je tedy pravda o Stilnoxu.
Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
je dobře, že si tuto otázku pokládáte.Stilnox je hypnotikum, u kterého se nedoporučuje jeho dlouhodobé užívání. Po dlouhodobém užívání - píšete, že užíváte denně až 2 tablety, což je maximální povolené jednorázové množství, a to po dobu několika let - Vám skutečně závislost na tomto léku hrozí. Jestli jste závislá nebo ne, opravdu není možné na dálku spolehlivě posoudit. Doporučuji Vám promluvit o Vašich obavách a případné změně nebo úpravě medikace s Vaším psychiatrem, popřípadě s Vaším praktickým lékařem. Můžete také Vaší situaci konzultovat s odborníky nejbližšího zařízení zabývajícího se závislostmi nebo drogovou problematikou. Jestli se na Vámi zmíněné reklamě jedná o klamavý text, není v mé kompetenci posoudit. Doporučuji také u každého léku pečlivě přečíst příbalový leták. Pošlete-li nám informaci o tom, v jakém regionu žijete, rádi Vám pomůžeme případné zařízení vyhledat. Budeme rádi, když napíšete, jestli Vám naše odpověď pomohla.
Hezké dny Vám přeje Amrit.S.