Vaječný bílek - halucinogen?
zvědavec^2
V tomto článku
(http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/57/1266/Prirodnich-halucinogenu-
jsou-v-Cesku-podle-odborniku-stovky)
je možno nalézt velmi zajímavou větu
\"Jisté halucinogenní látky se ale podle Miovského vytvoří i v bílku, který zůstane pár dnů v ledničce.\"
Něco takového slyším poprvé, a ani po dlouhém prohledávání internetu jsem nikde jinde o tomto nic nenašel,jenom že by tam snad mohly vznikat nějaké alergeny.
Takže moje otázka zní: jaké halucinogenní látky údajně vznikají v bílku, a případně v jakém množství?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Pokoušela jsem se k Vašemu dotazu poctivě dohledat informace, nicméně, ani když jsem napsala přímo doc. Miovskému, z jehož vyjádření byla věta převzatá, tak se mi nepodařilo dobrat se nějakého závěru. Neb mi poslal odpověď, že je bohužel přiliš zaneprázdněný a že by musel dohledávat přímo tu citaci (odkaz na literaturu), ze které informaci má. Doporučil mi zkusit dohledat informaci v knize Riedl, O. - Vondráček, V.: Praktická toxikologie. Avicenum, Praha 1971 nebo v toxikologii od autora jménem Vorel, ze které pravděpodobně informaci čerpal. Vzhledem k tomu, že aktuálně nemám ani jednu z knih k dispozici, tak Vám konkrétní stránku nedohledám, nezbývá, než abyste si knihy zkusil půjčit v knihovně a popátrat. Omlouvám se, že jsme nebyli schopní Vám dotaz zcela zodpovědět.