Stupeň nebezpečnosti drog
tabulka
Zdravím, chtěla bych vědět, jak je to s nebezpečností drog. Nejnovější tabulky tvrdí : 1. heroin, 2. kokain, 3. barbituráty atd. Nedávno jsem přitom četla, že alkohol je horší než heroin. A metanfetamin je někdy označován za nejnebezpečnější drogu (Amerika)...Jak to tedy je (ze zkušenosti)? Jsou pokaždé zohledňována jiná kritéria?

Odpověděl: Jakub Minařík
Je to systém, který sleduje mnoho hledisek, včetně zdravotních, sociálních, společenských, ... A měnit se může dle toho, jakou váhu přikládá hodnotícím jednotlivým kriteriím. Ale také třeba podle formy látky, rozdíl je mezi koakinem a crackem, byť búčinnou látkou je v obou případech kakain. Takže tabulka nebude nikdy stejná. Nicméně, platí, že skupina nebezpečných látek zahrnuje nepochybně: Heroin, kokain, metamfetamin, amfetamin, toluen a ostatní organická rozpouštědla, alkohol, PMA, mnoho z nových syntetických drog; mezi ty bezpečnější kofein, konopné drogy, také možná MDMA, ... :-)