Kruhový objezd
ichbinich
Dobrý den, nedávno jsem absolvovala odvykací léčbu (pervitin, léky, opiáty). Teď jsem měla relaps-tedy vlastně už potřetí. Za poslední měsíc. Chci abstinovat, ale svoboda je lákavá a na doléčovák čekám. Myslíte, že jsem v tom znovu, nebo to ještě lze nazvat relapsováním?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
tři relapsy během jednoho měsíce a to hned krátce po léčbě se mi zdá poměrně dost. Netuším, jakou formu pomoci jste využila, zda jste se léčila na psychiatrii nebo zda jste prošla delším léčebným programem, jako jsou terapeutické komunity.
Uvádíte, že na doléčování čekáte. Trochu nerozumím tomu, proč jste si během samotné léčby nezařídila doléčování tak, aby plynule navazovalo na léčbu samotnou, většinou je to během léčby jedna z podmínek, aby léčba byla zdárně ukončena. Touto skutečností jste se, alespoň přesvědčila, že i doléčování je nezbytnou součástí celého léčebného procesu a není radno jej podceňovat.
Teď záleží především na Vás, jak s celou situací naložíte. Můžete se z toho poučit a pro příště být lépe vybavena. Bylo by, ale vhodné, abyste se co nejdříve spojila se zařízením, kde jste se léčila a tam otevřeně se svým terapeutem pohovořila o tom, co se stalo. Možná by nebyla úplně od věci tzv.opakovací léčba, při které byste měla možnost dát se do pořádku a zařídit si již zmíněné doléčování. Ve Vašem případě bych to udělala co nejdříve, pokud se ,,rozjedete" bude se to pak velmi špatně zastavovat. Někdy cesta k trvalé abstinenci vede přes zakopnutí, je ale vždy velmi důležité se z každého relapsu poučit a také ho včas zastavit. Rozhodně byste se o to měla pokusit.
Mějte se zatím hezky a ozvěte se, jak to s Vámi dále vypadá.
S pozdravem Markéta K.