závislost na neurolu
Zdena
Dobrý den,prosím o radu.Po úmrtí druha jsem začala užívat neurol 0,25.Je to již 4 měsíce a začala se u mne projevovat závislost.Nejdříve jsem užívala 3x denně 2tbl o,25.Po 14 dnech jsem začala postupně snižovat,až se mi po 2 měsících podařilo skončit na nule.Za týden na to jsem začala mít tes celého těla,bušení srdce,motání,pocení a nyní jsem opět na 3x denně 1tbl 0,25.Drruhý den již snižuji n 2x denně,ale ty stavy jsou nesnesitelné.Myslíte,že postupné snižování mohu zvládnout doma sama,mám nemocnou matku,nemohu ji nechat samotnou,nebo musím pod lékařským dohledem.Bojím se těch epileptických záchvatů a pod.věcí o kterých se všude píše.Je mi 59 let.Bydlím v blízkosti Milevska,Příbrami.Prosím poraďte a pomozte.Nechci skončit jako troska závislá na lécích a matka mne teď moc potřebuje.Pomohly by třeba i nějaké čaje na zklidnění těch šílených příznaků.Děkuji s pozdravem

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud jste zdravá, tak pravděpodobnost epileptických paroxismů při dávkách, které užíváte je spíše malá. Myslím ale, že je nezbytné nějak pracovat s vašimi obtížemi. Nevím kdo vám léky píše, ale pokud je to praktický lékař, požádejte jej o kontakt na psychiatra, je myslím potřeba medikaci zaměnit a to by nejspíše zvládl psychiatr, a také by bylo vhodné mít kontakt na nějakého psychoterapeuta, který by s vámi dlouhodoběji pracoval. Pak bych teprve vysazoval. Obtíže které popisujete bych spíše vnímal ve spojististi s úmrtím partnera, než s vysazením neurolu. Ony se prostě začali vracet. :-)