test na pervitin
nina
dobry den ,mam dotaz syn bere dlouhodobe pervitin a mariuhanu,od roku 2010 nebral delala jsem mu jednou tydne test zdalo se ze je docela cisty nebot bral ribavin na hepatitidu c nechodil ani mezi ty zname co se driv schazel,Ted zase poru se me zda ze do toho pada a kdyz prijde domu tvrdi ze si nic nedal.Kdyz mu delam test nekolikrat vyslo negativni po znazornrni dvou carek na testu ale ta prvni se ukaze hned ,ta druha se zvyrazni do dvou minut.Samozrejme ze ho motivuji k lecbe ale nedari se je mu 27 let a do komunit berou do 26 let,vim ze se to muze zhorsovat naduzivani alkoholem ,navic ma podlomene zdravi a podvyzivu,jsme z jihomoravskeho kraje dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nejlépe by bylo osobně navštívit Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. Kontaktní centra nabízí mimo jiné i další služby, do kterých spadá i bezplatné a nezávazné poradenství pro rodinné příslušníky. V osobním kontaktu byste měla mnohem více prostoru probrat vše potřebné, mohla byste otevřeně pohovořit o svých pochybnostech, o testování, o tom jak se synem komunikovat, jaká doma nastavit pravidla, jak jej i třeba lépe motivovat. Pracovník Káčka by Vám také jistě podal informace o případných možnostech pro syna. Například nikde není psáno, že kdyby syn s léčbou souhlasil, že nemůže využít terapeutických komunit vzhledem k jeho věku. Je sice pravdou, že některé komunity se specializují na mladší uživatele, ale třeba terapeutická komunita Němčice, se specializuje právě na dlouhodobější uživatele, takže je logické, že tím pádem je i věk uživatelů vyšší. Pro více informací o této komunitě se můžete podívat sem www.sananim.cz zadat TK Němčice. Nástup do této komunity zprostředkovává pražské Kontaktní centrum, kontakt též na stránkách SANANIMu  ( www.sananim.cz zadat Kontaktní centrum KC ).
Uvedla jste, že pocházíte z jihomoravského kraje. Bohužel, toto je velmi obšírná oblast, proto Vám nemohu doporučit konkrétní zařízení, kam byste se Vy mohla dojít osobně poradit. Buďto napište ještě jednou a uveďte města, která máte v dobré dopravní dostupnosti nebo se můžete podívat na www.drogy-info.cz v mapě pomoci po zadání kraje a města vyhledáte Kontaktní centrum, které máte nejblíže.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.