Marihuana po policejní kontrole
smolař
Dobrý den,
při jízdě autem jsem byl zastaven hlídkou policie ČR. Byl mi udělán test na drogy, který vyšel pozitivně na amfetamin. Policii jsem uvedl, že jsem požil extázi před 5 dny(což se prokázalo v laborce). Jenomže já v nevědomí, že se v laboratoři budou dělat testy na všechny tipy drog, jsem si v autě ještě před odjezdem do nemonice zapálil skleněnku marihuany, kvůli nervozitě.
(čekal jsem v autě cca 10 min, než se policie zbalí, takže neměla ponětí že \"hulím\" v autě a pro jistotu jsem maskoval kouř cigaretou). V dopise, který mi dnes přišel: vysoce aktivní kanabionty a předvolání za týden na úřad.
Budou mi to věřit? V testech při silniční kontrole jsem pozitivní na THC nebyl!! Vím, že jsem blbí ale rozhodně ne viný!!
děkuji moc za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
No, zkuste se o tzom poradit s právníkem, ale moje kazuistiky soudních lékařů ještě z doby kdy jsem studoval (řidič se ze stresu z dopravní nehody ožral lahví rumu, kterou měl v autě) nevypadají pro vás moc příznivě. Jedinná alternativam kterou by se dala situace prokázat, ale tím si nejsem moc jistý, neboť se nevyznám detailně v dynamice metabolitů - pokud to bylo třeba tak, že vás chytili v poledne, krev vám brali s odstupem několika hodin a vy jste hulil těsně před odběrem - za takové situace by se v toxikologickém vyšetření nemuseli najít některé metabolity, které by během těch 3 hodin měli vzniknout a mohlo by to potvrdit vaší historku. To by ale znamenalo kontaktovat kriminalistický ústav a nebi národní referenční laboratoř pro forenzní toxikologii, kde by vám v tomhle ohledu poradili.