Pervitin
prazka
Dobrý den ,Tak jsme zavolali z otcem do k-centra v Krnově . Jsme objednani na pondělí a jdeme to dál řešit . Děkuji vám za odbornou pomoc jsem rád že ste mi poradili . Nyní už jen doufat že jse vše otočí v to dobre. Měl bych ještě dotaz ohledně pobytové léčby . Kde je nejbližší taková léčba ?? a jak dlouho jse čeká na nástup ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tak to jsem ráda, že jste se objednal do toho kontaktního centra. Tam Vám určitě všechny potřebné informace řeknou a budou je mít jistě taky aktuální. Já úplně nevím, jak je to s čekacími dobami pro nástup do léčby, ale můžu Vám napsat kontakty na pobytovou léčbu v okolí a můžete tam zkusit zavolat. Nicméně s tím vším Vám v KC pomůžou, takže zkuste do té konzultace vydržet. Doporučovala bych asi ve Vašem regionu Psychiatrickou léčebnu Bílá Voda u Jeseníka, kde se dlouhodobě věnují léčbě závislostí. Jednak tam probíhá detox a následná léčba na psychoterapeutickém oddělení (střednědobá léčba v délce cca 5 měsíců), dále je možné po absolvování detoxu nastoupit do některé ze dvou terapeutických komunit, které jsou v areálu léčebny, kde probíhá léčba v menší skupině (střednědobá léčba v délce 6 měsíců a dlouhodobá léčba v délce 11 měsíců). Je nutné si uvědomit, že léčba není na dva týdny, za minimální dobu léčby se u závislostí považují 2-3 měsíce... drogový problém už máte poměrně dlouhou dobu a není možné to vyřešit nějakým krátkodobým pobytem, oklepat se z nejhoršího a zas vyrazit do světa... to pak obyčejně končí opětovným užíváním. Kratší pobyty (pro léčbu závislostí obyčejně tři měsíce) je možné absolvovat v PL Opava nebo Šternberk, ale v PL Bílá Voda mají s léčbou závislostí větší zkušenosti a léčba v terapeutických komunitách má obvykle také vyšší úspěšnost.
Pro vstup do PL Bílá Voda potřebujete vyplněný dotazník, který najdete na jejich webu a doporučení k léčbě (stačí právě z kontaktního centra). Léčba jako taková se neplatí, ale hradí se 60 Kč denně regulační poplatek jako při jiné hospitalizaci. Existuje ale i celá řada dalších léčebných zařízení, jak léčeben, tak komunit, i mimo Váš region. Takže pokud by nebylo místě v léčebně ve vašem dosahu, tak je možné jít do léčby i jinam. Uvidíte, co Vám řeknou v tom KC. Když by byl nějaký problém, tak znovu napište, případně dejte vědět, jak jste dopadl.
Budu přát hodně štěstí.
Bílá Voda, Psychiatrická léčebna Bílá Voda
Detoxifikace a léčba závislosti
Bílá Voda, Bílá Voda, 790 69
telefon: 584413208 (9), 584414155, 722110395
fax: 584414160
MUDr. Petr Jeřábek, Ph.D.
http://www.pl.bila.voda.jesenicko.com
Šternberk, Psychiatrická léčebna - oddělení Léčba závislostí
pro léčbu závislostí na alkoholových a nealkoholových drogách a patologického hráčství, setkání Anonymních alkoholiků každé úterý 17:30 - 18:30 hod
Olomoucká 173, Šternberk, 785 01
telefon: 585085211, 585085210 (mužské odd.), 585085214 (ženské odd.)
prim. MUDr. Jiří Martinů
http://www.lecbazavislosti.cz
Opava, Psychiatrická léčebna
Olomoucká 88, Opava, 746 01
telefon: 553695111
MUDr. Chvíla CSc., MUDr. Svatoplok Sedláček
http://www.pl.opava.cz