Moc trávy
Andromed
Kouřím od 15ti a je mi 22, poslední zhruba dva roky témeř denně, když sem nad tím dneska přemýšlel tak si nepamatuju poslední dva po sobě jdoucí dny kdy bych si nezahulil. Chodím do práce,studuju vysokou, nijak mi to nevadí, ale začínám cítit, že už to prostě není ono. Otupělost a každodenní únava (+ zaděláno na neplodnost). Spočítal jsem si kolik zhruba za rok spálím = +- 45 000 Kč , dal bych si facku,když si uvědomím, že kdybych si místo půl gramu denně těch 125 Kč oddělal mohl bych jet po roce nehulení na luxusní dovolenou. Bohužel psychická závislost asi existuje, vyloženě se na to po práci těším. Existuje něco,co bych snědl, mělo by to dlouhodobější účinek a pokaždé když bych se pokusil zhulit tak bych se vyzvracel z podoby? Myslím to vážně... opravdu, nevím co jinak by mě donutilo s tím přestat, protože finanční stránka věci určitě ne. Děkuji za případnou radu nebo alespoň doporučení o co se pokusit:)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
zřejmě máte na mysli něco jako Antabus, který se používá jako podpůrný prostředek k abstinenci od alkoholu. Tak to Vás bohužel zklamu, to opravdu zatím nemáme k dispozici.
Ve svém psaní píšete, že finance pro Vás nejsou dostatečnou motivací k tomu, abyste přestal. Možná by bylo dobré více se soustředit na Vaší budoucnost. Uvedl jste, že jste studentem VŠ. Předpokládám tedy, že pokud jste se dostal na školu a studujete, měl jste v plánu možná něco dokázat. Možná dnes důsledky konzumace ještě tolik nepociťujete, ale věřte, za pár let, to také bude o něčem zase zcela jiném. Dlouhodobé a intenzivní konzumace postupně vedou k typickým poruchám paměti a ztrátě motivace k běžným aktivitám. U mužů dlouhodobé užívání zhoršuje potenci, ale to Vy víte☺.
Sám jste již sílu psychické závislosti pocítil. Možná by nebylo od věci se s tím trochu ,,poprat". Myšlenky a ,,chutě" na drogu postupně slábnou a jejich intenzita se snižuje s délkou trvání abstinence. Jde o to vydržet počáteční chutě, nervozitu a další nepříjemné pocity, které když vydržíte, v samotném důsledku se Vám hodně uleví. Samozřejmě, že platí obecné pravidlo, že pokud chci s něčím přestat, je důležité, nestýkat se s lidmi, jenž konzumují. To pak jde opravdu velmi těžko. Soustředit se na aktivity, činnosti, zaměstnávat se...Také lze využít odborné pomoci. V tomto případě nemusíte být někde zavřený jako u léčby závislosti na tvrdých drogách, můžete být v ambulantním kontaktu. S terapeutickou podporou máte mnohem větší šance. Tak to zvažte. Pokud byste měl zájem o nějaké kontakty, napište města, která by připadala pro Vás v úvahu. Rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
Možná by nebylo od věci přečíst si velmi otevřenou zpověď, která je vyvěšena na veřejném webu pod názvem GREEN DEVIL. Není nad to, když některé informace, které se od nás mohou zdát přehnané, jsou přímo od člověka, kterého se problém týká. Tak se na to podívejte.
Zatím se mějte hezky. S pozdravem Markéta K.