Pervitin a jeho účinky
Mylady
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na účinky pervitinu. Můj bývalý přítel ho bral asi tak od března do prosince. Bohužel jsem o tom nic nevěděla. Nemám s drogami žádné zkušenosti. Měli jsem spolu dá se říct velmi hezký vztah a proto jsem byla dost v šoku, když jsem zjistila, že mi chybí peníze. Klidně mě odvezl na polici a já vše řešila. Dnes říká, že ho to všechno moc mrzí a když jsem se ho ptala jak mi tohle mohl udělat, řekl mi, že v té době bral pervitin a ten na něj měl takový účinek, že vlastně nechápal, že dělá něco špatně. Je možné, že byl v takovém stavu, že si nebyl schopen uvědomit, jak moc mi ubližuje? Ty peníze nebyli moje a je z toho o to větší problém. Tu drogu začal brát protože trpěl ukrutnými bolestmi zad. Děkuji za odpověď M.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
vše o účincích pervitinu se dočtete na tomto webu, v podrubrice Stimulační látky,tak se na to podívejte, je to poměrně podrobně rozepsané.
Jinak co se týče přítelova chování a toho co udělal, je bohužel u konzumentů jakýchkoliv drog celkem běžné. Na všechny psychotropní látky vzniká především závislost psychická, dotyčná závislá osoba pak při neodolatelné ,,chuti" je ochotna udělat různé věci. Právě proto se ke konzumaci drog, také hodně váže kriminalita, prostituce, trestná činnost... Jsou, ale i uživatelé, kteří i přes dlouholetou závislost, se k podobným kouskům neuchýlí.
To, co Vám přítel provedl, mě mrzí. Umím si představit, jak moc tato skutečnost otřásla Vaší důvěrou. Netuším, do jaké míry byl ochoten na toto téma s Vámi diskutovat a jak moc byl otevřený. Zdali jeho konzumace trvala do prosince ( jak uvádíte ), myslím, že je na čase, aby se ke svému problému postavil čelem a začal jej řešit. Tím myšleno vyhledat odbornou pomoc a předejít tím, tak případným ,,zakopnutím". Jestli přítel opravdu od prosince nebere, je to bezvadné, ale léčba drogové závislosti je poměrně dlouhodobá záležitost, má své etapy a chutě na drogu, se v různých intervalech a intenzitách vrací. Proto by bylo dobré, aby odbornou pomoc vyhledal a začal se léčit. Napište mi, jaká větší města máte v dobré dopravní dostupnosti a já Vám doporučím vhodné zařízení v místě bydliště.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.