Pervitin
Anonym
Dobrý den.
Mám kamarádku, která téměř rok užívá perník (šňupe),podle mě ještě závislá není, nebere ho pravidelně, většinou na akcích apod. Ona sama v tom nevidí žádný problém, zajímalo by mě jestli je opravdu možné brát takhle perník nebo jestli to zákonitě musí skončit u závislosti? Podle lidí s kterými se stýká bych řekla, že jen tak nepřestane. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
bohužel, většinou to závislostí končí. Počáteční víkendová ,,povyraženíčka" se postupně vetřou i do dalších dní. Těžko takto přes internet objektivně hodnotit zda už závislá je či není. Na všechny drogy se váže závislost psychická, takže ta skutečnost, že nebere denně, není zárukou, že ještě závislá není...U někoho je to dříve, u někoho později, ale ve velké většině případů k tomu dojde. Uvádíte, že kamarádka si svůj problém neuvědomuje. To, je bohužel také běžné. Málo kdo přistupuje k drogám s tím, že chce být předem na něčem závislí. Většinou si každý na samém začátku myslí, že on nějak ty drogy ukočíruje. Samotné drogy mají až magickou moc nalhat samotnému člověku, že je vlastně v pohodě. Pokud by Vám kamarádka nabízela ať s ní ,,něco" vyzkoušíte, rozhodně odmítněte. Chvíle ,,pohody" za konečné důsledky opravdu nestojí.
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně napište.
S pozdravem M.K.