Prosím o radu
Ondřej
Moc prosím o radu jak postupovat když vím o závislosti mého bratra na pervitinu.Nebyla jsem si jistá,ale už jsem, včera v ranních hodinách se pokusil o sebevraždu a dnes ho propustili z nemocnice na reverz, je v hrozném stavu, má děsivé sluchové halucinace, střídají se u něj stavy úplného vyčerpání a silné agresivity za kterou byl již i odsouzen k podmínce a určitě je nevyhnutelné umístění do psychiatrické léčebny. Musí s umístěním v tomto stavu souhlasit? koho požádat o umístění do léčebny, je to velice akutní, děkuji za případnou odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
léčba závislosti jako taková, je záležitostí dobrovolnou, jelikož je postavena především na motivaci a spolupráci dotyčné závislé osoby. Spolupráce a motivace, právě také hodně souvisí s dobrovolným vstupem. Pokud, ale hrozí nebezpečí, že osoba pod vlivem nějaké látky je nebezpečna, buď sobě nebo svému okolí, můžete ihned volat záchranný systém ( záchranku, policii ). Hospitalizace, ale v takových případech trvá pouze po dobu, než akutní stav odezní.
Proto by bylo dobré, kdyby jste nám napsala, odkud jste nebo lépe, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti, napíšeme Vám kontakt na zařízení, kam se můžete obrátit Vy - jako rodina a využít bezplatných a nezávazných služeb pro rodinné příslušníky. V osobním kontaktu byste měla mnohem více prostoru získat podrobnější informace a s odborníkem mohla lépe naplánovat další vhodné kroky. A nebo se můžete podívat na www.drogy-info.cz v mapě pomoci pak po zadání kraje, města - vyhledáte Kontaktní centrum, které je Vám nejblíže a tam se o všem můžete lépe a konkrétněji poradit.
Tak držíme palce a´t vše dobře dopadne.
S pozdravem M.K.