dotaz.
ivan
dobrý den.syn přítelkyně,21let,má asi problém.tráva,asi denně,zkusil i kokain.je apatický,nekomunikuje s rodinou,škola......problém je v tom že ON problém nemá.po dobrém to nejde a nějak násilně asi jako matka nemůže.někde jsem se dočetl že léčba je závislá na dobrovolnosti.řeknu to normálně.nejde ho prostě zbalit a odvézt do léčebny?nebo do nějakého odvykacího zařízení?nebo jaký by měl být postup?děkuji.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
léčba je opravdu, zvláště, pokud se jedná o dospělého, založena na dobrovolnosti. Jedinou výjimkou je soudně nařízená léčba, ale to se pohybujeme pravděpodobně v daleko horších úvahách, než je zatím třeba...
Nejen, že člověk by se měl pro léčbu rozhodnout sám z toho důvodu, že je prostě dospělý a měl by se svobodně rozhodovat o tom, co bude a co nebude dělat, dobrovolnost jde také ruku v ruce s motivací. Je asi zřejmé, že člověk, který se nechce léčit má pramalé vyhlídky na to, že léčba bude úspěšná.
V situaci, kterou popisujete, je asi nejlepší řešení začít s pravidly. Stanovit synovi jasná pravidla ohledně soužití, užívání drog a pak na nich trvat. Pokud totiž on sám nemá pocit, že mu droga v jeho životě škodí, bude to pravděpodobně tím, že se okolí jeho náladám a stavům přizpůsobuje. Msto toho, aby pocítil, jak se mění on sám...
Pokud bude přítelkyně chtít, tak ať napíše více o své situaci a můžeme to ještě probrat...
Hodně štěstí přeje
Pepa Šedivý