Alkoholik ničí sebe i nás
Lucka
Dobrý den, nevím na koho se obrátit, a proto doufám že mi poradíte. Již od svého dětství můj otec pije. Nyní je mi 23let. V posledních asi dvou letech se to velmi zhoršilo, otec je nepřetržitě opilý. Nemá žádné zábrany!!! Je agresivní s pocitem nedotknutelnosti. Bohužel si nepřipouští chybu. Jednou asi za 3 týdny je mu zle asi 3 dny a ani tehdy nepřizná, že má problém. Poté začne vše nanovo. Bojím se o mamku, má vždy spoustu důvodů proč ho neopustit i když jí velmi prosím. Prosím pomozte mi, nevím na koho se obrátit, ale v této rodině se nedá žít normální život! Mohu se na někoho obrátit? Děkuji za Váš čas Lucie

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
věřím, že po tolika letech už musíte být zoufalá a unavená z toho, co se doma děje. Bohužel hlavní moc má v tomto směru Vaše matka. Ona sama musí dojít k tomu, že od otce odejde, nebo že ho nějakým způsobem donutí chování změnit. Vy můžete přispět tím, že se sama začnete chovat jinak, nebudete celou situaci jen snášet a tolerovat. Jste plnoletá, máte tedy také možnost z domova odejít. Možná pak mámě dojde, že už to opravdu nesnese, když nebude mít spřízněnou duši. Lehce se to řekne a hůř samozřejmě udělá. Možná z různých důvodlů odejít nechcete nebo nemůžete. Na začátek by tedy bylo nejlepší zajít společně s mamkou za odborníkem, který se zabývá závislostmi, celou situaci s ním podrobně probrat a vymyslet co by se dalo doma změnit. Vhodná by byla poradna pro alkoholismus a toxikomanii (tzv. AT poradna), nebo zařízení pro rodiny závislých, případně i v této oblasti zkušený psycholog. Některé kontaktys najdete na www.drogy-info.cz, v oddíle "mapa pomoci". Kdyby se Vám tam nepodařilo najít, co potřebujete, napište lokalitu, ráda Vám vhodný kontakt najdu a pošlu.