postih
pinda
jaky postich hrozí osobe ktera umyslne zautocila kiselinou na jinou osobu POPÁLENINY PŘEVÁŽNE V OBLASTI OČÍÍ A OBLYČEJE... Po případe jak dlouhou dobu ma napaden/ý/á na nahlaseni utoku u policie????? dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, jak Váš dotaz souvisí s drogovou problematikou, na kterou je zaměřená tato poradna. Postih útočníkovi v popsaném případě hrozí za ublížení na zdraví, popř. těžké ublížení na zdraví, podle trestního zákona 40/2009 Sb (viz níže). Je ovšem na policii, aby věc prošetřila a na soudu, aby o sankci rozhodl. Pokud oběť utrpěla tak závažné zranění, jak popisujete, tak bych neváhala s ohlášením na policii okamžitě. Čím dříve se věc začne řešit, tím lépe. Neznám o situaci žádné podrobnosti, takže těžko můžu poradit konkrétněji.
Pokud věc nějak souvisí s drogovou problematikou, tak se můžete zkusit obrátit na Právní poradnu A. N. O., kontakt najdete na www.asociace.org pod kolonkou právní poradna. Tam by Vás jistě informovali lépe, služby jsou bezplatné.
§ 145 Těžké ublížení na zdraví
(1) Kdo jinému úmyslně způsobí těžkou újmu na zdraví, bude potrestán odnětím svobody na tři léta až deset let.
(2) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1
a) na dvou nebo více osobách,
b) na těhotné ženě,
c) na dítěti mladším patnácti let,
d) na svědkovi, znalci nebo tlumočníkovi v souvislosti s výkonem jejich povinnosti,
e) na zdravotnickém pracovníkovi při výkonu zdravotnického zaměstnání nebo povolání směřujícího k záchraně života nebo ochraně zdraví, nebo na jiném, který plnil svoji obdobnou povinnost při ochraně života, zdraví nebo majetku vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona,
f) na jiném pro jeho skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že je skutečně nebo domněle bez vyznání,
g) opětovně, nebo
h) ze zavrženíhodné pohnutky.
(3) Odnětím svobody na osm až šestnáct patnáct let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 smrt.
(4) Příprava je trestná.
§ 146 Ublížení na zdraví
(1) Kdo jinému úmyslně ublíží na zdraví, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta.
(2) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1
a) na těhotné ženě,
b) na dítěti mladším patnácti let,
c) na svědkovi, znalci nebo tlumočníkovi v souvislosti s výkonem jejich povinnosti,
d) na zdravotnickém pracovníkovi při výkonu zdravotnického zaměstnání nebo povolání směřujícího k záchraně života nebo ochraně zdraví, nebo na jiném, který plnil svoji obdobnou povinnost při ochraně života, zdraví nebo majetku vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona, nebo
e) na jiném pro jeho skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že je skutečně nebo domněle bez vyznání.
(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví.
(4) Odnětím svobody na pět až deset let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 smrt.