pervitin
nick
Dobrý den,chtěla bych se poradit ohledně mého přítele.Ve 20 úspěšně absolvoval 7 měsíční léčbu v psychiatrické léčebně.Celou dobu byl čistý,až do loňského května,kdy si znovu dal.Nebylo to naštěstí nitrožilně,ale i tak.Od května byla asi 3. měsíční pauza,a pak si dal znovu.Momentálně se to opakuje asi 1x za měsíc.Tvrdí mi,že na tom není tak špatně jako tenkrát a že se pokusí udělat vše pro to,aby se z toho dostal,že ví,jak na to(viz. ta léčebna).Mám ale strach,že to nepůjde tak lehce,jak si myslí.Nevím,jak k tomu všemu mám přistupovat.Nemám žádné zkušenosti s drogamy kromě marihuany,kterou ale nekouřím.Budeme spolu už 3 roky a zatím jsme spolu zvládli vše.Myslím si,že by mu s tímto měl pomoci odborník,který určí,jak na tom doopravdy je a jestli je schopen se s tím poprat sám.Je pravda,že to momentálně nevyhledává,ale je to asi jen otázka času.Z mého hlediska bude užívání častější,jak to bývá zvykem,ale taky možná ne,já se v tom vážně nevyznám,a tak vás žádám o radu,jak bych mu mohla pomoci,abych mu ještě víc neškodila apod.Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pomoci mu můžete nejvíc tím, že při něm budete stát, když se bude snažit abstinovat, ale zároveň mu nebudete nic promíjet a omlouvat, když bude dál brát. Máte pravdu, že návštěva odborníka by byla ideální. Věřím, že by to snad mohl zvládnout i bez hospitalizace, tedy bez léčebny, ale potřeboval by k tomu udělat dobrý plán s někým, kdo věci rozumí a mít nad sebou alespoň ambulantně, např. jednou týdně kontrolu. Relapsy se dějí mnoha lidem, kteří dříve brali. Samo o sobě to neznamená žádnou tragédii ani prohru. Jen je třeba si situaci upřímně přiznat a podle toho se zařídit. Kdyby se nic nehýbalo dopředu nebo naopak zhoršovalo, bylo by možná dobré, abyste odborníka navštívila i Vy a udělala si nějaký plán, jak se zachovat a za jakých podmínek budete co ochotná přijmout. Doufám ale pevně, že to nebude potřeba. Přeji ať se situace rychle vyřeší!