kde jsou protidrogove lecebny
martina
dobry den,schanim pro meho pritele protidrogovou lecebnu a na netu sem nic nenasla tak se obracim sem jestli by ste mi nako poradily je z Pardubic tak nekde poblis diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete o situaci moc podrobností, takže nevím, jaké zařízení by bylo nejlepší doporučit. Také nevím, jak se přítel k léčbě staví, zda je rozhodnutý a motivovaný se léčit nebo nikoli. Asi by bylo nejlepší, pokud by se obrátil na Kontaktní centrum pro uživatele drog v Pardubicích, kontakt uvádím níže. Tam by mu poradili ohledně léčby, doporučili nejvhodnější postup, informovali ho, co je pro vstup do léčby potřeba a pomohli by mu jí i zprostředkovat.
Existují jednak možnosti léčby ambulantní, jednak pobytové (léčebna, terapeutická komunita), pro každého je vhodné něco jiného (záleží na věku, délce užívání drog a souvisejících problémech, zdravotním stavu, rodinném zázemí). Takže by bylo asi fajn, kdyby přítel dorazil do toho kontaktního centra a vše měl možnost probrat, je možné tam zajít nezávazně, anonymně, služby jsou bezplatné, může tam zajít kdykoli v otevíracích hodinách (ale je samozřejmě lepší si předem domluvit schůzku, aby na něj dotyčný pracovník měl více času).
Kontaktní centrum nabízí i poradenství pro rodinné příslušníky a blízké závislých, takže pokud byste chtěla, můžete je navštívit i Vy.
Přeji Vám i příteli hodně štěstí.
Pardubice, Kontaktní centrum
Laxus o. s.
Po-Pá 10 - 18 hod
Češkova 2701, Pardubice, 530 02
telefon: 466265207
Lukáš Gilányi, DiS.
http://www.laxus.cz