piko
lucka
S přítelem jsem 3 a půl roku . Pervitin bral rok a přestal když jsme se dali dohromady, vliv si myslím , že na něho mám celkem veliký,protože jsem mu pomohla dostat se z toho , celé 2 roky co jsme spolu chodili tak chodil dobrovolně na testy když jsem mu nevěřila a to bez řečí, ale nyní když ho začnu podezřívat nebo se o tom s nim bavit ,řekne mi že se o tom už nechce bavit a že už je to dávno za nim a že nic nebere a na test nepůjde že je to zbytečné.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co jste popisovala v předchozích dotazech, tak se chování přítele v poslední době nápadně změnilo. Příznaky připomínají užívání pervitinu, nicméně stoprocentně Vám to takto přes internet říct nemůžu, lze na to jen usuzovat. Pokud dřív pervitin bral, je pravděpodobnost, že se jedná o braní drog, samozřejmě vyšší, než kdyby s tím předtím žádnou zkušenost neměl. Píšete, že dřív byl ochoten podstoupit testování, abyste podezření neměla, nyní se s Vámi o tom odmítá bavit, odmítá testování a poukazuje na to, že je to již vše dávno za ním. Pokud by Vaše podezření bylo nesprávné, spíš bych očekávala, že testy podstoupí, aby Vám opět dokázal, že nic nebere, takže mám pocit, že to napovídá tomu, že je podezření opodstatněné. V tuto chvíli jde hlavně o to, jestli jste ochotná ve vztahu pokračovat, i když test nepodstoupí, jestli je pro Vás jeho změna chování přijatelná, jestli jste ochotná to akceptovat... pokud ne, tak asi nezbyde než mu sdělit, že důvěra k němu a Vaše setrvání ve vztahu je dané tím, že půjde na testy, případně přinejmenším změní své chování, které Vám vadí. Bylo by asi na místě mu říct, co přesně Vám vadí, proč podezření máte, proč máte o něj obavy. V tuto chvíli bohužel moc jiných možností nemáte, je mi líto. Pokud on sám nemá zájem situaci změnit, tak toho moc nezmůžete. Napadá mě, zda by nebylo dobré si o tom s někým z odborníků promluvit osobně a ujasnit si, co můžete ve vztahu s přítelem očekávat, co jste ochotná přijmout a co už ne, jak případně s přítelem o situaci mluvit, jak ho přimět k tomu, aby si problém uvědomil a aby s tím začal něco dělat. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám vhodné zařízení nebo někoho z kolegů doporučit. Zatím držím palce.