nevím si rady
ilouš
Dobrý den,pokusím se být stručná,v prosinci jsme s manželem udělali synovi test na drogy,byl pozitivní na THC.Minulý týden o jarních prázdninách,byl tři dny nezvěstný,toto jsme oznámili na policii,třetí den se syn vrátil domů sám,měl bušení srdce a byl řekla bych psychycky v dost velkém rozpoložení,brečel,že je mu to líto.Přiznal,že bral pervitin.Tvrdí,že závyslý není,nevím co dál.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o syna obavy a že nevíte, jak postupovat dál. Nevím, jak situace vypadá nyní, jestli máte podezření, že syn užívá drogy dál, zda funguje doma, ve škole... Pokud se jednalo v případě pervitinu o jednorázovou zkušenost (nyní o jarních prázdninách), tak se o závislost jistě nejedná, ale to samozřejmě neznamená, že je vše v pořádku, je zde jistá pravděpodobnost, že by se mohly experimenty opakovat. Nevím, zda syn přiznal nějaké předchozí dlouhodobější užívání pervitinu, pak by to byl určitě větší problém. Možná by nebylo od věci se s někým z odborníků poradit osobně. V Olomouci (uvádíte v poznámce Váš region) Vám můžu doporučit níže uvedené zařízení, kam je možné se obrátit osobně. Služby jsou bezplatné. Poradili by Vám, jak k situaci nejlépe přistupovat a jak se synem komunikovat dál, jaká nastavit pravidla.
Budu držet palce, ať se vše dá do pořádku a pokud by bylo potřeba, tak znovu napište.
Olomouc, Ambulance adiktologie
Sdružení Podané ruce, o. s.
Poradna pro uživatele drog, gamblery, rodiče a osoby blízké
Sokolská 41, Olomouc, 779 00
telefon: 585154917, 773996916
Bc. Lucie Řeřichová, DiS.
http://www.podaneruce.cz